تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۵۵۴۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کم توجهی به صنعت معدن در کهگیلویه وبویراحمد

می متالز - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:این استان درصدی از این کشور است که مورد کم توجهی‌های زیادی در حوزه معدن قرار گرفته است.
کم توجهی به صنعت معدن در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش می متالز، کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای معادن و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد گفت: باید رابطه بخش خصوصی با مجموعه مدیران و دستگاه‌های مسوول بیشتر از رابطه‌ای باشد که در حال حاضر وجود دارد و این ارتباط نزدیک و مستمر می‌تواند به توسعه صنعت کمک کند.

او با بیان اینکه ارتباطی که تا الان وجود داشته جوابگو نیست افزود: یکی از موضوعات مهمی که وجود دارد بحث آمایش سرزمینی است که نقاط اولویت و قوت استان را نشان می‌دهد و معادن بوکسیت ما یکی از نقاط قوت استان است که شرایط مناسبی دارد.

کلانتری به برنامه زمانبندی اکتشافات هم اشاره کرد و گفت: سازمان معادن باید برنامه زمانبندی بندی را به ما ارائه دهد و در بخش زیرساخت‌های معادن باید دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری‌های لازم را داشته باشند و تا جایی که امکان دارد آن را به نفع بخش خصوصی تعریف کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جنگل‌های انبوه در بعضی مناطق از بین رفته، اما برای اجرای یک طرح مانع‌تراشی می‌شود افزود: حداکثر ثبت درخواست بخش خصوصی باید ظرف یک ماه تعیین تکلیف شود.

کلانتری به موضوع بانک‌ها اشاره کرد و گفت: ضامن‌هایی که بانک‌ها از بخش خصوصی درخواست می‌کنند باید توسط کارشناس دادگستری قیمت گذاری شود و مشکل بخش خصوصی در این زمینه حل شود.

او با بیان اینکه ما از معاون وزیر صنعت و مدیرعامل ایمیدرو درخواست غیر قانونی نداریم گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد درصدی از این کشور است که مورد کم توجهی‌های زیادی در حوزه معدن قرار گرفته که باید جبران شود و از سال ۴۳ تا الان ۳ هزار کیلومتر آن مورد مطالعه قرار گرفته که به استان کم توجهی زیادی شده که کار دکتر غریب پور در راستای عدالت است و می‌خواهند در راستای عدالت گام بردارند و این مطالعات را از ۳ هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار افزایش می‌دهند.

استاندار اضافه کرد: افزایش اعتبارات صندوق توسعه منابع معدنی که در دو سال اخیر ۵ برابر افزایش یافته که با این تسهیلات مشکلات سرمایه گذاران را می‌توان حل کرد

او در پایان از معاون وزیر صنعت قول مساعدت برای حل مشکلات بخش معادن استان را گرفت.

عناوین برگزیده