تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۵۵۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اسماعیلی؛

سازمان بازرسی به هفت سنگان ورود کرده است/ پیش از آنکه هفت سنگان را بشناسید قوه قضائیه مشغول بررسی پرونده بوده است

می متالز - اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده زمین خواری هفت سنگان قزوین گفت: قبل از رسانه‌ها از این پرونده با خبر بودیم.
سازمان بازرسی به هفت سنگان ورود کرده است/ پیش از آنکه هفت سنگان را بشناسید قوه قضائیه مشغول بررسی پرونده بوده است

به گزارش می متالز، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به خبرنگاران گفت: تعاونی مسکن از جمعی از کارکنان قوه قضاییه تشکیل می شود  که ممکن است حتی این جمع، عضوی بیرونی هم در خود داشته باشند و به همین دلیل تعاونی مسکن دادگستری به غیر از از شخصیت حقوقی دادگستری و قوه قضاییه است.

وی افزود: در چند جلسه گذشته مطرح شد این پرونده به دادگستری مربوط است که بنده اعلام کردم این پرونده مربوط به دادگستری نیست و شخصیت حقوقی دادگستری و قوه قضاییه از تعاونی مسکن مجزا است و این پرونده را نباید به دادگستری ربط داد.

اسماعیلی ادامه داد: قوه قضائیه از اخبار، اطلاعات و گزارشات استقبال می‌کند اما تاکید می‌کنم که این گزارشات را به مراجع رسمی منتقل کنید و قبل از بررسی، از انتشار آن خودداری کنید؛ انتشار اسناد و مدارکی که صحت و سقم آن معلوم نشده و رسیدگی قضایی در خصوص آنها انجام نشده، امری قانونی و پسندیده نیست.

وی افزود: گزارشات حاصل شده اما لازم است اعلام کنم که قبل از این گزارشات نیز سازمان بازرسی کل کشور در این پرونده و روند واگذاری آن و همچنین فرایندی که در این پرونده و موضوع انجام شده، ورود کرده و گزارشات لازم را نیز ارائه داده است. معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور هم که اکنون رئیس کل دادگستری استان تهران هستند در مقطعی که عهده‌دار معاونت حقوقی دادگستری بودند و پیش از این فضاسازی‌ها ورود پیدا کردند و گزارشی را تهیه و ارائه کردند.

اسماعیلی ادامه داد: با آغاز مسئولیت ریاست قوه قضاییه در دوره جدید، ایشان هم دستور اکید به بررسی دقیق گزارشات دادند و برای رسیدگی به این موضوع قاضی ویژه‌ای را انتخاب کردند.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: فارغ از اینکه نتیجه چه خواهد بود ما برای بررسی این مستندات، اراده جدی داریم و اگر به این نتیجه برسیم که در این واگذاری ها یا در هر واگذاری دیگری خلاف قانون عمل شده است هیچ ملاحظه و مماشاتی نداشته و نخواهیم داشت.

وی افزود: گزارشات را به مراجع ذیربط ارائه بدهید و بعد از آن مطالبه‌گر و پیگیر اقدامات باشید و نتیجه نهایی را بعد از رسیدگی نهایی منتشر کنید.

غلامحسین اسماعیلی تاکید کرد: قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور چه در ارتباط با موضوع تعاونی مسکن دادگستری چه در ارتباط با شرکت‌های تعاونی دیگر اداراتی که از این تعاونی زمین گرفتند قبل از آنکه جمع شما اسم هفت سنگان را بشناسد و بشنوید، ورود پیدا کرده و در حال پیگیری است و حتماً بر اساس آن گزارشات ورودی جدی خواهد داشت.

عناوین برگزیده