تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۵۵۶۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شستا

عرضه شستا در بورس، پاییز امسال محقق می شود

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: عرضه کامل شستا که یکی از بزرگ ترین عرضه ها در بورس طی سال های اخیر خواهد بود، پاییز امسال محقق می شود.
عرضه شستا در بورس، پاییز امسال محقق می شود

به گزارش می متالز، محمد رضوانی فر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان زنجان به اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی بنگاههای زیر مجموعه شستا اشاره کرد و افزود: در فرایند ساماندهی، هم بورسی کردن شرکت ها و هم ادغام ها و هم واگذاری ها را داریم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی فقط منحصر به واگذاری کامل شرکت ها نیست.

رضوانی فر با بیان اینکه بورسی کردن شماری از شرکت های زیر مجموعه شستا، سرعت خوبی گرفته است و امسال حدود ۲۹ شرکت در برنامه بورسی کردن است که در پنج ماهه امسال هفت شرکت در بورس عرضه شدند.

وی ادامه داد: موضوع ادغام ها و انحلال ها هم یک راهکار اقتصادی است که برای درست کردن صرفه به مقیاس و یکپارچه کردن زنجیره ارزش انجام می شود که در این حوزه نیز ۱۴ شرکت در دستور ادغام قرار دارد.

رضوانی فر افزود: نوعی از شرکت ها هم هستند که به دلیل حجم پایین فعالیت و نداشتن توجیه اقتصادی و یا ازبین رفتن موضوع فعالیت در دستور کار انحلال قرار دارند که فرآیند ساماندهی در خصوص این نوع شرکت ها نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: در مواردی هم اگر به نتیجه برسیم که واگذاری برخی شرکت ها به صرفه و صلاح شستا است، تشریفات قانونی برای واگذاری آنها انجام می شود که از ابتدای سال تا کنون واگذاری سه مورد از شرکت ها نهایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که مهم است این است که این ساماندهی ها به معنای کوچک شدن دارایی بین نسلی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیست بلکه از یک ترکیب فعالیتی که بیشتر بنگاهداری با بازده پایین است به سمت سهامداری با بازده بالا حرکت می کنیم. 

عناوین برگزیده