تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۵۵۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتتاح ۲ واحد صنعتی با اشتغال زایی بیش از سیصد نفر

می متالز - با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت بهره برداری از کارخانه تولید انواع لوله‌های فولادی کشور در قطر‌های ۱۶تا۱۲۰ اینچ در شهرک صنعتی سلفچگان به بهره برداری رسید.
افتتاح ۲ واحد صنعتی با اشتغال زایی بیش از سیصد نفر

به گزارش می متالز، سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این لوله های فولادی ظرفیت سالانه بیش از دویست هزار تن است که در خطوط انتقال نفت، گاز، آب، پتروشیمی و فاضلاب کاربرد دارد.

وی افزود: این واحد قادر است در فاز اول بیش از 30درصد از نیاز کشور را تامین کند.

همچنین امروز با حضور آقای رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت کارخانه تولید بدنه رایانه شخصی، رایانه رومیزی، پنل پی سی، نوت بوک، تبلت، انواع موس و صفحه کلید و منبع تغذیه رایانه به ظرفیت هشتصد هزار دستگاه افتتاح شد.

برای اجرای این دو طرح 104میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که زمینه اشتغال بیش از 335نفر را فراهم کرده است.
وزیر صنعت ،معدن و تجارت هم گفت: امسال در پرداخت تسهیلات رونق تولید محدودیت نخواهیم داشت.
 رحمانی در جریان افتتاح طرح های صنعتی قم گفت: سال گذشته بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و یا احداث واحدهای صنعتی تخصیص داد اما امسال با توجه به سال رونق تولید ملی این سقف برداشت شده است.
 وی افزود: امسال برای هر تعداد واحد صنعتی که بتوانیم جذب کنیم تسهیلات وجود خواهد داشت.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به قانون اختصاص ۴۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به فعالیت‌های صنعت طی و معدنی و کشاورزی ابراز امیدواری کرد که امسال این قانون در سال رونق تولید ملی احیا شود و مشکلات سرمایه در گردش و یا تکمیل طرح های نیمه کاره مرتفع شود.
رحمانی همچنین با اشاره به وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها رشد صدور جواز رشد صدور جواز تعمیر و بهره برداری را در ۵ ماهه اول امسال نسبت به مشابه سال قبل را چشمگیر توصیف کرد و گفت: این ارقام بیانگر این است که این فشارها و مشکلات نتوانسته در انگیزه‌های سرمایه‌گذاران خللی وارد کند.

عناوین برگزیده