تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۵۶۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی لارگانی تشریح کرد:

بررسی نقش سیاست‌های اشتباه مالیاتی در افزایش ضریب جینی

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سیاست‌های مالیاتی اشتباه دولت منجر به افزایش ضریب جینی شد، گفت: کاهش ارزش پول ملی موجب افزایش تورم و فاصله طبقاتی در جامعه شده است.
بررسی نقش سیاست‌های اشتباه مالیاتی در افزایش ضریب جینی

 

به گزارش می متالز، ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ضریب جینی در ماه‌های اخیر، گفت: از آنجایی که رئیس دولت‌ها نمی‌توانند پس از دومین دوره ریاست جمهوری مجددا کاندید شوند، در 4 سال دوم توجه چندانی به سیاست‌های مالی و اقتصادی اخذ شده ندارند در نتیجه در دومین دوره، تمامی دولت‌ها دچار تورم افسار گسیخته می‌شوند.

 

تورم و ضریب جینی در دومین دوره ریاست جمهوری تمامی دولت‌ها افزایش یافت

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دومین دوره ریاست جمهوری‌ تمامی دولت‌ها، افزایش تورم و فاصله طبقاتی و کاهش ارزش پول ملی رخ می دهد، افزود: اگرچه در دولت یازدهم فاصله طبقاتی کاهش پیدا کرد، اما در دولت دوازدهم این فاصله افزایش چشمگیری یافت چرا که سیاست‌های پولی و مالی به کار گرفته شده نابسامانی بازار ارز و تورم شدید در کشور را رقم زد.

 

تورم افسارگسیخته سال 92 در سال گذشته تکرار شد

وی با بیان اینکه سال گذشته شرایط اقتصادی به گونه‌ای رقم خورد که تورم سال ۹۲ مجدد تکرار شد، اظهار کرد: ارزش پول ملی در سال گذشته به شدت تنزل پیدا کرد به گونه‌ای که در هیچ دوره ای شاهد این کاهش نبودیم که این امر موجب افزایش ضریب جینی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سیاست‌های مالیاتی اشتباه دولت به افزایش ضریب جینی دامن زد، ادامه داد: در حال حاضر ناچاریم سهم قابل توجهی از بودجه کشور را از مالیات تامین کنیم حال آنکه به گروه‌هایی که مالیات خود را به صورت شفاف پرداخت می‌کنند فشار مضاعف وارد می‌شود، اما برای دریافت مالیات از افرادی که درآمدهای هنگفتی دارند و از پرداخت مالیات فرار می‌کند هیچ اقدامی صورت نمی گیرد که این امر خود یکی دیگر از عوامل افزایش ضریب جینی در کشور است.

عناوین برگزیده