تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۵۶۸۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد اکسین؛

وابستگی خارجی صنعت فولاد تنها 5 درصد است/ وابستگی داخلی 99 درصدی فولاد اکسین در تولید محصولات/ فولادسازی اکسین با همکاری سه سهامدار خود شامل شستا، تامین اجتماعی و بانک ملی توسعه می یابد

می متالز - مدیرعامل فولاد اکسین گفت: یکی از برنامه‌های ما در آینده که برای فولاد اکسین مفید است، سیستم فولادسازی است. با همکاری سهام‌داران این بخش را توسعه خواهیم داد.
وابستگی خارجی صنعت فولاد تنها 5 درصد است/ وابستگی داخلی 99 درصدی فولاد اکسین در تولید محصولات/ فولادسازی اکسین با همکاری سه سهامدار خود شامل شستا، تامین اجتماعی و بانک ملی توسعه می یابد

به گزارش می متالز، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین در خصوص وضعیت این شرکت در بازار سرمایه گفت: سهامدار ما شستا، تأمین اجتماعی و بانک ملی است. مذاکراتی با فولاد خوزستان در رابطه با واگذاری سهام در حال انجام است و هنوز در مرحله مذاکره هستیم.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت تولید فولاد در شرایط تحریمی اظهار داشت: صنعت فولاد صنعتی است که 5 درصد وابستگی خارجی دارد. یعنی به ازای هر 400 دلار محصول نهایی که صادر می‌کنیم، نزدیک صد دلارش وابستگی خارجی دارد. در شرایط تحریمی نهایتاً یکسری از تجهیزات هم که باید وارد کشور شود، ممکن است با مشکل مواجه باشد. در حال حاضر وزارت صمت وارد این حوزه شده است. در بحث تأمین الکترود نیز برای بخش‌های فولادی با مشکل مواجه نخواهیم شد. همچنین در حوزه تولید نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: در مجموعه فولاد اکسین شرایط تحریمی به فرصت تبدیل شده است. فرصتی که امکان‌پذیر شد تا در این شرایط صنایع نفت، گاز و کک که عمدتاً در حوزه واردات بودند و تمایل به واردات محصول مشابه ما را داشتند، با توجه به شرایط تحریمی موجود، مجبور به خریداری از ما هستند. اسلب محصول ورق را به کمک فولادسازان بومی‌سازی می‌کنیم.

مدیرعامل فولاد اکسین بیان کرد: عمده مواد اولیه ما اسلب است و ما در زنجیره پایین‌دست قرار داریم. سیاست‌گذاری وزارت صمت بر بخش مواد اولیه صنایع فولادی است. همچنین در حوزه تأمین فروش مواد اولیه فولادی و تأمین و عرضه در بورس فعال هستیم. با توجه به این که عمده پروژه‌هایمان در شرایط جدید پروژه‌های api است و وابستگی ما قراردادهای مستقیم است.

ابراهیمی در خصوص تأمین مواد اولیه از خارج کشور گفت: مجموعه ما تا به امروز عمدتاً بالغ‌ بر 99 درصد وابستگی داخلی برای تولید دارد. در آینده برای یک سری از تولیدات خاص امکان دارد که مجبور به واردات مواد اولیه بشویم. شرایط اولیه این امر محیا است اما یک سری ریسک‌های خاص خود را دارد که باید از سمت سرمایه‌گذاران شرایط محیا شود.

مدیرعامل فولاد اکسین در نهایت تأکید کرد: فولاد اکسین جز ده شرکت برتر کشور در حوزه تولید ورق‌های عریض است. توانایی تولید ورق‌های عریض را در دنیا داریم. یکی از شرایطی که برای فولاد اکسین مفید است، سیستم فولادسازی است. در آینده با همکاری سهام‌داران این بخش را توسعه خواهیم داد.

عناوین برگزیده