تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۵۶۹۰۲

کاهش چشمگیر بار ترافیک جاده ای خوزستان در صورت اتصال شرکت های فولادی استان به شبکه ریلی/ سالانه بیش از 80 هزار دستگاه کامیون بین شرکت های فولاد خوزستان، فولاد کاویان و گروه ملی در تردد است

می متالز - مدیر کل راه آهن جنوب با بیان اینکه سالانه بیش از 80 هزار دستگاه کامیون بین شرکت‌های فولاد خوزستان، کاویان و گروه ملی در تردد هستند گفت: اتصال این مراکز باری به شبکه ریلی می‌تواند بخش عمده‌ای از بار ترافیک جاده‌های خوزستان را کاهش دهد.
کاهش چشمگیر بار ترافیک جاده ای خوزستان در صورت اتصال شرکت های فولادی استان به شبکه ریلی/ سالانه بیش از 80 هزار دستگاه کامیون بین شرکت های فولاد خوزستان، فولاد کاویان و گروه ملی در تردد است

به گزارش می متالز، عبدالکریم درویش زاده با اشاره به اینکه از سال 1393 موضوع حمل محصولات کارخانه های فولاد خوزستان به گروه ملی صنعتی فولاد و فولاد کاویان پیگیری شده است افزود: پیش از این اعلام شده بود که سالانه بیش از یک میلیون و 600 هزار تن از محصولات فولاد خوزستان از طریق جاده و به وسیله 80 هزار دستگاه کامیون بین این کارخانجات حمل و جا به جا می شود.
وی ادامه داد: این میزان تردد ترافیک سنگینی را در سطح شهرستان اهواز ایجاد کرده بود که به همین دلیل با تلاش صورت گرفته شرایط لازم برای جابه جایی مواد اولیه کارخانه های فولاد از طریق شبکه ریلی فراهم شد.
این عضو شورای ترافیک استان به استقبال مسوولان شرکت های گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد کاویان اشاره کرد و افزود: بعد از بازدید تخصصی و کارشناسی که از خطوط ریلی مربوط به مسیر این 2 شرکت صورت گرفت مشکلات مسیر شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شد و هم اکنون کار حمل محصولات رسما آغاز شده است.
مدیرکل راه آهن جنوب همچنین با تاکید بر اینکه گروه های مختلف فولادی و صنعتی در خوزستان به عنوان عمده مراکز حمل بار ریلی هستند، ادامه داد: در بندهای 24 و 25 سیاست های کلی نظام به ایجاد مزیت رقابتی برای راه آهن و اتصال آن به مراکز عمده بار در جهت توسعه کریدورهای ترانزیتی اشاره شده و از آنجایی که حمل بار از طریق شبکه ریلی به عنوان یک صنعت قلمداد می شود، لازم است تا این حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
درویش زاده خوزستان را از جمله استان هایی دانست که به واسطه فعالیت گروه های مختلف فولادی و صنعتی؛ می تواند در توسعه این صنعت نقش مهمی داشته باشد، یادآور شد: در حال حاضر توجه گروه های فولادی استان به این ظرفیت بسیار با ارزش که صرفه جویی و بهره وری اقتصادی را در پی دارد، جلب شده است.
بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه صرفه جویی در مصرف سوخت از مهمترین مزیت شبکه ریلی است، در همین راستا گروه های فولاد شادگان و روهینا در دزفول نیز قرار است با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده برای حمل محصولات و تامین مواد اولیه به شبکه ریلی متصل شوند.
راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز – اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز – بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و اهواز – خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای 18 ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب 393 و 180 کیلومتر است.

عناوین برگزیده