تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۵۷۰۲
سرویس خبر : انرژی
صفاری نطنزی:

بازدید از مراکز نظامی ایران قانونی نیست/ آژانس بین المللی انرژی اتمی پا را فراتر از وظایف و توافق برجام نگذارد

می متالز - عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:بازدید از مراکز نظامی ایران قانونی نیست و آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه چنین کاری را ندارد.
بازدید از مراکز نظامی ایران قانونی نیست/ آژانس بین المللی انرژی اتمی پا را فراتر از وظایف و توافق برجام نگذارد

مرتضی صفاری نظنزی، در واکنش به ادعای نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی اختیار بازدید از سایت های نظامی و هرمکان مشکوک دیگری را درایران دارد، اظهار داشت: آمریکا هر موضوعی را دنبال می کند و تلاش دارد با هر بهانه ای برجام را زیر سوال ببرد.

نماینده مردم نطنز و قمصر درمجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: به همین جهت در این مسیر تلاش می کند تا آژانس بین المللی انرژی اتمی را متقاعد کند پا را فراتر از وظایف و توافق برجام بگذارد و موضوع بازدید از مراکز نظامی ایران از سوی این نهاد بین المللی را مطرح می کند.

وی با بیان اینکه وظایف آژانس بین المللی انرژی اتمی مشخص است، گفت: این نهاد بین المللی طبق برجام تنها می تواند از سایت های هسته ای بازدید داشته باشد و اما اینکه بخواهد تحت نفوذ آمریکا قرار گیرد و پا فراتر از وظایف و اختیاراتش در برجام بگذارد ،بحث دیگری است.

پرونده PMD ایران در مذاکرات هسته ای بسته شده است/ آژانس تنها در محدوده تاسیسات هسته ای اجازه بازدید دارد

این نماینده مجلس با تاکید براینکه پرونده PMD ایران در مذاکرات هسته ای بسته شده است، عنوان کرد: طرح مجدد فعالیت نظامی در عرصه هسته ای خلاف مسیر مذاکرات انجام شده است، آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها در محدوده تاسیسات هسته ای اجازه بازدید دارد که تاکنون تمام فعالیت هسته ای ما تحت نظر این نهاد بین المللی انجام شده و آنها در تمام گزارشات خود بر پایبندی ایران تاکید داشتند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بازدید از مراکز نظامی ایران قانونی نیست،تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها در بازدید های خود هیچ انحرافی از ایران گزارش نداده و نمی تواند تنها به خواسته آمریکا گزارش های قبلی خود را زیرسوال ببرد.

عناوین برگزیده