تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۵۷۰۹۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

صرفه جویی ارزی 15 میلیارد دلاری با سرمایه گذاری در زنجیره تولید صنعت خودرو/ فقدان مدل توسعه ای برای صنعت قطعه سازی

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت با تاکید بررویکرد صادرات محوربه صنعت قطعه سازی اعلام کرد: با سرمایه‌گذاری در زنجیره تولید صنعت خودرو وقطعه سازی علاوه برایجاد اشتغال برای حدود یک میلیون نفر از خروج حدود 15میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.
صرفه جویی ارزی 15 میلیارد دلاری با سرمایه گذاری در زنجیره تولید صنعت خودرو/ فقدان مدل توسعه ای برای صنعت قطعه سازی

به گزارش می متالز، صادقی نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از تشکل های تخصصی صنعت قطعه سازی با بیان مطلب فوق گفت: صنعت خودرو وقطعه سازی در ایران به رغم اینکه با کاستی های روبه روست اما با توجه به عدم وابستگی کشور به واردات خودرو آماده و ایجاد اشتغالزایی گسترده در سراسر کشور به عنوان یکی از صنایع پیشران توسعه قلمداد می شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه صنعت قطعه سازی را از مزیت های اصلی کشور برشمرد و افزود: کشور ما در تولید فلزات اساسی، پتروشیمی و... که نیازمندی های این صنعت را پوشش می دهد، در شرایط مناسبی قراردارد و تولید‌کنندگان در این صنعت باید با بهره مندی از صنایع دانش بنیان توسعه این صنعت را تسریع نمایند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی را مورد تاکید قرارداد و افزود: با ایجاد و توسعه زنجیره تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی 15میلیارد دلار صرفه جویی ارزی برای کشور بهمراه داشته است و تمرکز در توسعه ساخت داخل در این صنعت، میزان کاهش ارزبری را بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد صادقی نیارکی این صنعت اگرچه به عنوان یکی از صنایع پیشران در کشور تلقی می شود اما در حوزه ارتقاء کیفیت، توسعه عمق ساخت داخل و صادرات نقش مطلوبی ایفا نکرده است.

وی افزود: صنعت قطعه سازی می بایست رویکردهای برون‌گرا و تولید صادراتی را طی این سال ها دنبال می کرد و استراتژی مشخصی برای صادرات قطعات خودرو به سایر کشورها در نظر می گرفت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت فقدان مدل توسعه ای برای صنعت قطعه سازی را ناشی از نگاه دورن گرایی فعالان این صنعت برشمرد واظهار امیدواری کرد با تغییر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی برای تدوین سند راهبردی با محوریت توسعه داخلی سازی و صادرات در این صنعت توسط تشکل های تخصصی و صاحبنظران این صنعت، شاهد تحولی نو در صنعت قطعه سازی در این بخش باشیم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت درپایان با اشاره به چالش‌ها و دغدغه های تولیدکنندگان در صنعت قطعه سازی نظیر کمبود سرمایه در گردش، مشکلات گمرکی، تامین مواد اولیه خاطر نشان کرد: با ایجاد مدل و برنامه راهبردی مشخص در صنعت قطعه سازی می توان تدابیری برای تامین سرمایه در گردش با همکاری سیستم پولی و مالی کشور در نظر گرفت.

گفتنی است، در این نشست که با حضور نمایندگانی از تشکل های تخصصی برگزار شد، مهمترین مشکلات وچالش های این صنعت مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی جهت بهبود وضعیت این صنعت اتخاذ شد.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین