تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۵۷۱۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هپکو تا ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود

می متالز - استاندار مرکزی گفت: کارخانه هپکوی اراک حداکثر تا یک ماه آینده از سوی مراجع تصمیم‌ساز تعیین تکلیف می‌شود.
هپکو تا ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش می متالز، سید «علی آقازاده» عصر پنجشنبه در شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: هپکو از صنایع بزرگ و سرمایه‌های اقتصادی و تولیدی مهم است که همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات و تعیین تکلیف نهایی آن به کار گرفته شده است.

وی توضیح داد: بهبود فضای کسب و کار استان مرکزی اولویت کاری است و در نتیجه هم افزایی و همکاری  بخش دولت و خصوصی دستاوردهای خوبی در این حوزه حاصل شده است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: تبعیت از قانون محور همه فعالیت‌های اقتصادی استان است و هیچ مرجعی حق ندارد در راستای امور صنعتی و تولیدی با برداشت‌های سلیقه‌ای عمل کند.
آقازاده گفت: نشست‌های منظم و پیگیری مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان امسال سبب شده که فضای کسب و کار نسبت به زمان مشابه سال گذشته بهبود یابد.

او ادامه داد: شاخص‌های کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی استان بهار امسال در مقایسه با سه ماه پاییز و زمستان پارسال استان بهبود یافته که این مهم باید روز به روز تقویت شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تحریم‌های ظالمانه سبب شده تولیدکنندگان فشار زیادی را متحمل شوند و نیاز است در این شرایط با حمایت هدفمند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
سید «مهدی مقدسی» افزود : استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط کنونی اصلی مهم است.

وی اظهار داشت: بهار سال گذشته شاخص‌های کسب و کار در استان رضایت‌بخش نبود اما با  ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی حرکت رو به رشدی تجربه شده است.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از کشورها اختیارات استانی و منطقه‌ای است و دامنه تصمیم‌سازی با مقتضیات مدیران بومی مشکلات را راحت‌تر حل می‌کند.

مقدسی در ادامه افزود: تمامی دستگاه‌ها از خدمات دولت هوشمند الکترونیک بهره‌مند نشده‌اند و این در حالی است که دولت هوشمند می‌تواند مانعی در برابر فساد و قاچاق باشد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: حمل و نقل از شاخص‌های موثر بر قیمت تمام شده محصولات است و برای رقابتی بودن صنایع استان باید حمایت از تولیدکنندگان در این خصوص پررنگ‌تر شود.

«منوچهر توسطی» افزود: پایش فضای کسب و کار، موقعیت استان مرکزی را در مقایسه با سایر استان‌ها نشان می‌دهد که به گواه آمار شرایط استان نسبت به سایر نقاط کشور مطلوب است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت ‌کنند.

عناوین برگزیده