تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۵۷۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نماینده مجلس: هیچ استیضاحی در زمان باقی مانده مجلس رأی نمی‌آورد/ مشکلات فعلی در حوزه صنعت و معدن ربطی به وزیر ندارد

می متالز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه هیچ استیضاحی در زمان باقی مانده مجلس رأی نمی‌آورد گفت: مشکلات فعلی ربطی به وزیر صمت ندارد؛ به عنوان نمونه مساله خودروسازی یک مقوله پیچیده‌ای است که از سال‌ها پیش وجود داشته و به رحمانی هم به ارث رسیده است.
نماینده مجلس: هیچ استیضاحی در زمان باقی مانده مجلس رأی نمی‌آورد/ مشکلات فعلی در حوزه صنعت و معدن ربطی به وزیر ندارد

به گزارش می متالز، حسینعلی شهریاری در رابطه با طرح استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم هیچ استیضاحی در زمان باقی مانده مجلس رأی بیاورد. متاسفانه ممکن است گاهی نماینده‌ها خواسته‌هایی از وزیر داشته باشند که به هر دلیل عملیاتی نشود و این موارد باعث می‌شود که طرح استیضاح وزیر مطرح شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد وزیر صنعت و معدن گفت: مشکلات فعلی ربطی به وزیر ندارد، به عنوان نمونه مساله خودروسازی یک مقوله پیچیده‌ای است که از سال‌ها پیش وجود داشته و به رحمانی هم به ارث رسیده است.

 

مشکلات حوزه خودرو به رحمانی به ارث رسیده است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: اما ایشان تلاش خود را انجام می‌دهد و در حوزه خودرو و صادرات و واردات هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. به طور کلی وزرا وظایف تعریف شده‌ و مشخصی دارند و عده‌ای که فکر می‌کنند اگر وزارت بازرگانی از وزارت صنعت جدا بود اتفاق خاصی می‌افتاد اشتباه است و اینگونه نیست که برای هر کاری وزیری انتخاب شود.

 

عده‌ای فکر می کنند اگر وزارت بازرگانی جدا بود اتفاق خاصی می افتد اما این فکر اشتباه است

شهریاری تصریح کرد: وزیر باید در کلان مدیریت کند و معاونین و بقیه مجموعه باید تشکیلات و وظایف را پیش ببرند. شاید یکی از مشکلات این است که رییس جمهور می‌خواستند وزارت بازرگانی ایجاد کنند ولی مجلس حاضر به آن نشد اما هیچ کدام از این مسایل ربط مستقیمی به رحمانی ندارد.

 

وضعیت صادرات در چند ماه اول سال با وجود تحریم‌ها مثبت بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رحمانی شناخت کاملی از حوزه صنعت و معدن دارد گفت: بالاخره کشور تحریم است اما وضعیت صادرات و رشد اقتصادی ما در چند ماه‌ی اول سال با وجود تحریم‌ها باز هم مثبت بود. وزیر صمت سال‌ها در مجلس حضور داشتند و رییس کمیسیون صنایع و معادن بودند و این موضوع بسیار مهم است که وزیر در حوزه‌ای که کار می‌کند شناخت کافی داشته باشد که این نکته مثبت رحمانی است. ایشان از وزرای پاکدست دولت هستند و خوب کار می‌کنند.

 

رحمانی شناخت کاملی از حوزه صنعت و معدن دارد

نماینده مردم زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع ما به علت مشکلات اقتصادی و تحریم ها عملا تعطیل بودند؛ اما در این مدت کوتاه که رحمانی سکان هدایت وزارت را بر عهده گرفتند طبق آمارهایی که ارایه شده بسیاری از این صنایع دوباره فعال شدند. ایشان به طور مرتب در استان‌های مختلف حضور دارند و از نزدیک اوضاع را بررسی می کنند و تا جایی که توانستند برای بهبود وضعیت صنعت کشور کمک کردند؛ بنابراین وضعیت شبکه های صنعتی رو به رشد است و بعید می‌دانم اتفاق خاصی در خصوص استیضاح رخ دهد.

منبع: شفقنا
عناوین برگزیده