تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۵۷۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنعت، چشم به راه یاری بانک‌ها

می متالز - بیشتر واحدهای تولیدی صنایع معدنی کشور با کمبود نقدینگی برای تهیه مواد اولیه یا بعضی از آنها با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو هستند.
صنعت، چشم به راه یاری بانک‌ها

به گزارش می متالز، برخی طرح‌های توسعه‌ای نیز به دلیل مشکل نقدینگی راهی به جایی نمی‌برند. این درحالی است که بانک‌ها برای حمایت از صنعت کشور نقش مهمی را برعهده دارند؛ چراکه بانک‌ها با توجه به نقدینگی که در اختیار دارند، پشتوانه مالی بسیار خوبی برای بقای صنعت و معادن کشور به‌شمار می‌روند. اما موضوع آنکه بانک‌ها برای رونق تولید، تسهیلات قابل‌توجهی پرداخت نمی‌کنند یا اگر هم تسهیلاتی ارائه می‌دهند، تولیدکننده را با موانع بسیاری روبه‌رو می‌کنند. این در حالی است که با توجه به بانک‌محور بودن اقتصاد کشور، در هر موقعیتی که بحث حمایت از تولید یا صنعت مطرح می‌شود، نقش بانک‌ها در این حرکت حیاتی موردپرسش قرار می‌گیرد.
بانک‌ها به‌طور کلی در ۴ حوزه می‌توانند به بخش صنعت کمک کنند؛ ‌بروزرسانی و ارتقای فناوری، حمایت از صادرات محصولات تولیدی، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای و کمک به بازاریابی محصولات و حمایت مالی از مهم‌ترین نقش‌هایی است که از نظر تئوریک، نهادهای مالی در زمینه‌ حمایت از تولید می‌توانند برعهده گیرند.
مهم‌ترین نقش بانک‌ها در قبال تولید و به‌طور کلی بخش صنعت، فراهم کردن تسهیلات و همچنین در اختیار قرار دادن اطلاعات صحیح برای دریافت نحوه تسهیلات است.

سارا اصغری/ روزنامه‌نگار

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت