تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۴۶۳
کد خبر: ۵۷۷۵۸

فردا قرارداد نهایی ساخت اسکله و پایانه مواد معدنی در بندر شهید رجایی با حضور وزرای راه و صمت امضا خواهد شد

می متالز - تفاهم ساخت پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی با سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته و جانمایی آن در بندر شهید رجایی توسط شرکت‌های تخصصی و مشاور انجام شده و فردا بعد از ظهر قرارداد آن امضا خواهد شد.
فردا قرارداد نهایی ساخت اسکله و پایانه مواد معدنی در بندر شهید رجایی با حضور وزرای راه و صمت امضا خواهد شد

به گزارش می متالز، مهندس انتظاری مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده، ریل و‌ دریا در این نشست خبری امروز در دفتر هلدینگ «ومعادن» گفت: این شرکت در دی‌ماه سال ۹۶ با مجموعه شرکت‌های «وامید»، «ومعادن»، کشتیرانی جمهوری اسلامی، گل‌گهر، چادرملو و گهرزمین شکل گرفت. پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی و فولاد را خواهیم ساخت و توسعه ناوگان ریلی و خرید ناوگان ریلی را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی در مساحت ۱۸۰ هکتار در غرب بندر شهید رجایی خواهد بود؛ در سه فاز ۶۰ هکتاری این پروژه عملیاتی می‌شود. هر فاز ۳ سال طول می‌کشد و ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری خواهد شد.

 

نتیجه واگذاری «بارکو» پایان مهرماه اعلام خواهد شد

مهندس انتظاری مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده، ریل و دریا در نشست خبری افزود: اکنون در اسکله‌های موجود کشور کشتی‌های ۹۰ هزار تنی با محموله‌های ۵۰ هزار تنی قابلیت پهلوگیری دارند؛ اما در این اسکله ما پهلوگیری کشتی‌های ۱۵۰ هزار تنی را در نظر گرفته‌ایم و اکنون آب‌خور اسکله ۱۲- متر است که لایروبی سنگینی را انجام خواهیم داد تا به آب‌خور ۱۷-  متر برسیم. در پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی در بندر شهید رجایی مزیت حمل و نقل ریلی نیز در نظر گرفته شده و تخلیه و بارگیری مکانیزه است.

وی افزود: قبلا در پایانه‌ها و اسکله‌ها تخلیه و بارگیری به صورت دستی انجام می‌شد و ما آن را مکانیزه خواهیم کرد و چالش‌ها را به‌شدت رصد می‌کنیم. این پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی به روش BOT واگذار خواهد شد؛ مدت قرارداد آن ۳۳ سال است؛ اجرای این پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی از ابتدای سال ۹۹ خواهد بود؛ بعد از فاز ۲ این پروژه، دو سال تنفس را در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه گفت: خرید ۶۰۰ واگن را جهت تکمیل ناوگان ریلی به راه‌آهن جمهوری اسلامی سفارش داده‌ایم. این پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی برای عموم خواهد بود و باید به آن با نگاه ملی نگریست. شش دستگاه واگن برگردان برای این پروژه در نظر گرفته شده که با همکاری شرکت فولاد تکنیک طرح آن به صورت پایلوت انجام شده است. درخواست واگذاری مدیریت «بارکو» را به منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس اعلام کرده‌ایم و ایمیدرو در حال تنظیم چگونگی واگذاری «بارکو» به ماست و تا پایان مهرماه نتیجه اعلام خواهد شد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده