تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۵۷۶۲۸

اعلام فرصت‌های سرمایه گذاری بنادر غرب هرمزگان/ زیرساخت‌ها فراهم است/ احداث ترمینال کانتینر یخچالی و مکانیزه کردن پایانه مواد معدنی

‌می‌متالز - فرصت‌های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر غرب هرمزگان که شامل احداث ترمینال کانتینر یخچالی، ساخت اسکله و رمپ، مکانیزه کردن پایانه مواد معدنی، ساخت آب شیرین کن، ساخت جاده اختصاصی بندر، ساخت اسکله مارینا برای ورزش‌های آبی و خدمات رسانی به شناور‌های عبوری است، اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، با توجه به اینکه بنادر غرب هرمزگان نقش اصلی در ترانزیت خودرو در کشور دارد و تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد خودرو‌های سبک و سنگین را بر عهده دارد در راستای ارتقای خدمات بندری به صاحبان کالا، آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران در ساخت پارکینگ طبقاتی در زمین یک هکتاری با ظرفیت ۲ هزار دستگاه است.

با توجه به نزدیکی معادن به بنادر غرب هرمزگان و صادرات بیش از ۹۶۶ هزارتن انواع مواد معدنی و ساختمانی در سال ۱۴۰۰، با اجرای طرح مکانیزه شدن پایانه مواد معدنی و ایجاد بستر‌های جدید امکان ارتقا به بیش از یک میلیون تن در سال وجود دارد و قاعدتا این امر زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی در بنادر غرب هرمزگان را تقویت می‌کند.

مطالعات ساخت جاده اختصاصی بندر و اخذ عوارض ۲۰ ساله در راستای نقش مسوولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی و تعامل شهر و بندر به منظور ارتقاء کیفیت عبور و مرور وسایل نقلیه شهری و افزایش سطح خدمت دهی در دستور کار است.

با توجه به تردد بیش از ۱۳ هزار فروند شناور در سال ۹۸ به بنادر غرب هرمزگان و با در نظر گرفتن مجاورت این بندر به کریدور بین المللی تردد کشتی‌های اقیانوس پیما و همچنین خدمات رسانی به شناور‌های متردد بین سکو‌های نفتی و گازی در محدوده غرب هرمزگان می‌توان ظرفیت مناسب سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کرد.
احداث اسکله مارینا برای ورزش‌های آبی و زون گردشگری در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین در راستای جذب گردشگران در زمینه گردشگری دریایی از دیگر طرح‌های پیش رو در بنادر غرب هرمزگان است.
گسترش گردشگری دریایی، حمل و نقل و راه اندازی اسکله تفریحی و گردشگری در بنادر غرب هرمزگان نه تنها به عنوان فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل و ایجاد شغل در این منطقه دارای اهمیت و پتانسیل با سابقه تاریخی است بلکه با جذب گردشگران و تقویت گردشگری دریایی در بنادر غرب هرمزگان می‌توان به رشد و توسعه اقتصادی دست یافت.
بنادرغرب هرمزگان آماده هرگونه همکاری در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه خدمات رسانی به سرمایه گذاران است، زیرا افزایش سرمایه گذاری در این بنادر، افزایش امکانات و زیر ساخت‌های بندری، تولید سرمایه و ایجاد اشتغال بیشتر را برای شهرستان بدنبال خواهد داشت.
انجام لایروبی در بنادر شیو و خمیر و همچنین، تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بنادر، زمینه ساز تحولی چشمگیر در بحث رونق صادرات غیرنفتی و تجارت دریایی با کشور‌های منطقه خلیج فارس خواهد شد که همین امر علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی مرزنشینان خواهد داشت.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده