تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۵۹۹۵۸

صف کشتی در بندر شهید رجایی حذف می‌شود

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در توسعه بنادر کشور، گفت: هم اکنون صف کشتی ها و ترافیک کشتی ها مربوط به شناورهایی است که در حال بارگیری مواد معدنی برای صادرات در بندر شهید رجایی هستند.
صف کشتی در بندر شهید رجایی حذف می‌شود

به گزارش می متالز، محمد راستاد در مراسم امضای قرارداد 5000 میلیارد تومانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی با هدف ساخت بزرگ ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی خلیج فارس، اظهار کرد: از نظر حجم سرمایه گذاری اگر قیاس کنیم با کل سرمایه گذاری در بنادر کشور یعنی 10 هزار میلیارد تومان به این معناست که گام مهم را برای توسعه بنادر برمی داریم.

وی ادامه داد: این ترمینال یک پایانه تخصصی برای مواد معدنی و فولادی است که خلا آن را به شدت احساس می کردیم. هم اکنون صف کشتی ها و ترافیک کشتی ها مربوط به شناور هایی است که در حال بارگیری مواد معدنی برای صادرات در بندر شهید رجایی هستند.

وی  تصریح کرد: این کار برای کشور میمون و مبارک خواهد بود؛ با افقی که پیش بینی شده برای صادرات محصولات فولادی یعنی 55 میلیون تن در سال 1404، ساخت ترمینال مواد معدنی گام مهمی برای پاسخگویی به این حجم ترافیک به شمار می رود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: با احداث پایانه مواد معدنی هزینه کشتی های صادرات مواد معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی کاهش می یابد، ضمن این که پروژه مذکور گام بلندی به سمت الگوی مدیریت صاحبخانه ای است.

راستاد با اشاره به ریل پایه بودن این ترمینال گفت: انتظار می رود شاهد اجرای دقیق پروژه بر اساس زمانبندی باشیم و باید کمک کنیم در افق پیش بینی شده شاهد فاز اول ترمینال مواد معدنی باشیم. 

وی با بیان این که سرمایه گذاری در این پروژه BOT و مدت بهره برداری آن 33 سال است، افزود: برای مواد معنی فاصله معدن تا بندر خیلی مهم است که صادرات اقتصادی شود. 

حسن زاه معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم با اشاره به این که سه هر لجستیکی خواهیم داشت که یکی از آنها در بندر شهید رجایی احداث خواهد شد، گفت: با احداث پایانه مواد معدنی شاهد توجیه پذیری کالای وارداتی و صادراتی معدنی خواهیم بود. این ترمینال بسته ای خدمات را هم برای کاای صادراتی و وارداتی فراهم خواهد کرد.

عناوین برگزیده