تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۵۹۹۶۴
معاون امور بندری سازمان بنادر مطرح کرد؛

احداث سه شهر لجستیکی در بندر شهید رجایی

می متالز - حسن زاده گفت: سه شهر لجستیکی در بندر شهید رجایی احداث می‌شود که یکی از آن‌ها در قالب احداث پایانه مواد معدنی به بهره‌برداری می‌رسد.
احداث سه شهر لجستیکی در بندر شهید رجایی

به گزارش می متالز، محمد علی حسن زاده معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضا قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی گفت: قرارداد اول در سال گذشته برای احداث ترمینال مواد معدنی در چابهار بوده و امروز هم شاهد امضای بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری برای ایجاد پایانه مواد اولیه مکانیزه در بندر شهید رجایی هستیم.
او ادامه داد: این قرارداد نشان دهنده نقش بنادر در سطح کشور است و با توجه به اینکه تجارت در شمال و جنوب ایران تنها از طریق ایران است بنابراین ایجاد مزیت‌های رقابتی در این بنادر بسیار مهم است.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی به مزایای اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: افزایش سهم ریل از مرکز بنادر کشور یکی از مزیت‌های این پروژه به شمارمی‌رود و با توجه به آنکه طبق تکلیف برنامه ششم باید با همکاری راه آهن و صاحبان کالا سهم ریل در بنادر به ۳۰ درصد برسد بنابراین افزایش این سهم از طریق این بنادر بسیار مهم است.حسن زاده ادامه داد: ایجاد یک ترمینال مکانیزه مواد معدنی با تمرکز بر حمل و نقل ریلی مواد معدنی از مبادی مربوطه تا بندر شهید رجایی و بالعکس و همچنین ایجاد ایکس‌ریل در پهلو دهی شناور‌ها با ظرفیت ۶۰ هزار تن از دیگر مزایای این پروژه به شمار می‌رود.
او گفت: با احداث این اسکله‌های جدید میزان ظرفیت پذیرش شناور‌ها و کشتی‌ها به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: کاهش حوادث در بنادر به دلیل تمرکز فعالیت در حمل و نقل ریلی افزایش حمل و نقل کالا به صورت ریل پایه کاهش آلایندگی و آلودگی هوا به دلیل انجام عملیات تخلیه و بارگیری به دلیل روش کاملا مکانیزه و ایجاد اشتغال پایدار نیروی انسانی برای ۵۰۴ نفر به صورت مستقیم از دیگر مزایای این پروژه به شمار می‌رود.
حسن زاده افزود: بر اساس صنوات گذشته توسعه لجستیکی در سطح کشور بسیار مهم است بنابراین ما در حال احداث سه شهر لجستیکی در بندر شهید رجایی هستیم که مقدمات استقرار آن در حال انجام است و با احداث این پایانه یکی از شهر‌های لجستیکی ساخته می‌شود و با احداث آن شاهد توجیه پذیر شدن و استقرار صنایع وابسته به مواد معدنی خواهیم بود که این خود نقش موثری در صادرات و واردات کالای مواد معدنی از طریق بندر شهید رجایی خواهد شد.
او درباره مهم‌ترین مستحدثات گفت: ایجاد زیر ساخت‌های محوطه ۱۸۰ هکتاری احداث اسکله با ظرفیت پهلو دهی شناور ۱۵۰ هزار تنی و نیروگاه تولید برق ۱۵ مگاواتی از نوع CHB به شمار می‌رود.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: این پروژه به صورت سرمایه گذاری از طریق BOT است و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در آن ۵ هزار میلیارد تومان است.

عناوین برگزیده