تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۵۷۹۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست دفتر نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت ایران:

توسعه صادرات باید از اولویت های نخست کشور باشد

می متالز - توسعه صادرات به عنوان پیشران اقتصاد باید از اولویت های نخست کشور باشد زیرا مانند مسائل دفاعی، امنیتی و سیاسی برای ایران اهمیت دارد.
توسعه صادرات باید از اولویت های نخست کشور باشد

به گزارش می متالز، سرپرست دفتر نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر کمیته پذیرش و مدعوین روز ملی صادرات با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که صادرات کالای ایرانی به منزله صادرات فرهنگ ایرانی است و سبب ارتقای جایگاه کشورمان در عرصه‌های مختلف بین المللی می شود، بنابراین صادرکنندگان نیز مانند پزشکان و دانشمندان این کشور از نخبگان این مرز و بوم محسوب می‌شوند.

مجتبی موسویان ریزی، در آستانه روز ملی صادرات با اشاره به بازار بزرگ تجاری همسایگان ایران اظهار داشت: کشورمان به لحاظ جغرافیایی و منابع طبیعی دارای موقعیت ممتازی است بنابراین باید با تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و هدایت سرمایه های داخلی به سوی تولید، کیفیت محصولات را افزایش دهیم و سبد صادرات کالاهای ایرانی را به عنوان ضروریات توسعه صادرات متنوع کنیم.

وی افزود: علاوه بر این باید با مطالعه صحیح بازار، افزایش قدرت چانه‌زنی و عمل به تعهدات، نام و کالای ایرانی را در بازارهای هدف ماندگار کنیم.

موسویان با تأکید بر اینکه توسعه صادرات تأثیرات مثبت و شگرفی روی مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصاد و فرهنگ کشور دارد، خاطرنشان کرد: حمایت دولت از صادرکنندگان با تشویق و تسهیل روند صادرات، فرهنگ‌سازی و هدایت سرمایه‌های مردم به حوزه صادرات باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه روزافزون و نهایتا" تقویت جایگاه جهانی کشورمان خواهد شد.

دبیر کمیته پذیرش و مدعوین روز ملی صادرات در خصوص شعار روز ملی صادرات بیان کرد: "رونق تولید صادراتی، شکوفایی اقتصادی" نشان‌دهنده آن است که اندیشیدن به مفاهیم عمیق صادرات و تقدیر از صادرکنندگان به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی منحصر به روز ملی صادرات نیست، بنابراین، باید به این باور برسیم که برای شکوفایی اقتصادی راهی جز توسعه فرهنگ تولید و صادرات غیر نفتی و اولویت بخشیدن به این مهم در کشور وجود ندارد.

عناوین برگزیده