تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۵۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایران 2 مرکز تجاری دائم در عراق ایجاد می‌کند

می متالز - رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به سیاست‌های ابلاغی سازمان توسعه تجارت ایران، از راه‌اندازی دو مرکز دائمی برای تجارت شرکت‌های توانمند ایرانی در بغداد و کربلا خبر داد.
ایران 2 مرکز تجاری دائم در عراق ایجاد می‌کند

به گزارش می متالز، از سازمان توسعه تجارت ، ناصر بهزاد، در حاشیه بازدید از چند مکان پیشنهادی در مسیرهای منتهی به بغداد گفت: براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان توسعه تجارت ایران و به منظور ایجاد بستر مناسب و اثربخش برای فعالیت تجار، بازرگانان و فعالیت اقتصادی ایران در عراق در نظر داریم 2 مرکز دائمی برای تجارت شرکت‌های توانمند ایرانی در عراق ایجاد کنیم.
وی گفت: لازمه صادرات موفق به عراق  تمرکز بر نگاه راهبردی و توجه به تأمین پایدار کالاهای مورد نیاز به ویژه در زیر بخش‌های گروه موادغذایی، مصالح ساختمانی، دارو وتجهیزات پزشکی، خدمات فنی و مهندسی است که با حضور با برنامه، شبکه‌سازی توزیع و جلب سلائق مصرف کننده حاصل می‌گردد.
بهزاد اظهار داشت: در نظر داریم  همزمان با راه‌اندازی مرکز مذکور  با اجرای ٦ روش محتوایی شامل برگزاری سمینارهای موضوعی، بازاریابی‌های منطقه‌ای کالاو خدمات، مشاوره‌های حقوقی، حضور مستمر هیات‌های تجاری عراقی، تورگردانی و معرفی بازارهای عمده وخرده و توجه به سرمایه‌گذاری برای تولید شاهد رونق در توسعه اقتصادی دو کشور باشیم.
رایزن بازرگانی ایران در عراق با تشریح اهداف ایجاد مراکز تجاری دائمی ایران در بغداد و کربلا گفت:  بازاریابی مستمر و شکل‌دهی نظام توزیع کلان و بررسی نیاز مصرف کننده همچنین استفاده از ابزارهای در اختیار قانونی و حقوقی، توسط بخش خصوصی قابل رهگیری است و این کمک مؤثری در ارتقای ضریب تجارت و رقابت‌پذیر شدن محصولات ایرانی خواهد نمود.
گفتنی است، مساحت مرکز تجاری دائمی ایران در بغداد ۱۲۰۰ مترمربع و در کربلا ۱۱۰۰ مترمربع است و از جمله اهدافی که در این مراکز دنبال می‌شود برپایی سلسله  نشست‌های تخصصی اقتصادی در کنار این مراکز است که بتواند موجب همگرایی در فرایندتولید، تامین و توزیع باشد.

عناوین برگزیده