تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۵۸۴۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز ثبت‌ نام تسهیلات رونق تولید سال 98 در سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز ثبت‌نام واحدهای تولیدی این استان برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید سال 1398 خبر داد.
آغاز ثبت‌ نام تسهیلات رونق تولید سال 98 در سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در یکصد و هشتاد و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان از آغاز ثبت‌نام واحدهای تولیدی این استان برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید سال 1398 خبر داد و اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی، این تسهیلات به تمام واحدهای تولیدی استان که مشمول طرح باشند، پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار رونق تولید و تأمین مالی تولیدکنندگان داخلی، بسته تسهیلات رونق تولید همانند سال گذشته ابلاغ می‌شود و قابل‌اجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی، تأمین تسهیلات موردنیاز طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و تأمین مالی طرح‌های بازسازی و نوسازی در اولویت این بسته رونق تولید قرار دارد که این اهداف با اختصاص اعتبارات مناسب که به‌زودی از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد، در سال جاری محقق می‌شود.

اسودی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت‌نام به‌صورت کاملاً الکترونیکی صورت می‌گیرد، یادآور شد: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در سامانه بهین‌یاب ثبت کنند تا پس از بررسی توسط کمیته بررسی تسهیلات و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی، واحد به بانک معرفی شود.

 وی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید سال 1397، عنوان کرد: در سال گذشته 879 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان سمنان بیش از 9 هزار و 620 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند که حدود 87 درصد از سهم پرداختی تسهیلات در استان بوده است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این نشست، از معرفی 37 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به بانک‌های عامل خبر داد و افزود: با تصمیم اعضای کارگروه با پرداخت تسهیلات به ارزش حدود هشت هزار و 900 میلیارد ریال به این تعداد واحد تولیدی از محل اعتبارات تسهیلات رونق تولید سال 1398 موافقت شد.

در این جلسه مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی و زیربنایی هفت واحد تولیدی ریکان صنعت پارس، فرآوری گاز دربند، پاسارگاد صنعت باتری، کومش اکسیژن ایوانکی، تعاونی امید ریکان، هوا پاک‌سازان کومش و کارخانجات نورد و لوله بررسی شد.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت