تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۵۸۵۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

فرصت‌سازی کسب و کار در مسائل صنعتی

می متالز - به منظور یافتن تیم‌های حل مساله برای چالش‌ها و موضوعات حال و آینده شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با همکاری مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و انجمن مهندسی مواد و متالورژی ایران، همزمان با کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران (Imat) برنامه‌ه­ای ویژه با موضوع «فرصت‌سازی کسب و کار در مسائل صنعتی» برگزار می‌شود.
فرصت‌سازی کسب و کار در مسائل صنعتی

به گزارش می متالز، تولید و مصرف فولاد امروزه، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه یافتگی کشورها و جوامع به شمار می آید. حضور صنعت فولاد در یک منطقه بر فرایند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال‌زایی، رشد تکنولوژی، خطوط تولید، پشتیبانی‌های فنی و مهندسی، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تاثیر بسزایی دارد. زندگی روزمره بشر با فولاد آمیخته شده و صنایع فولاد در سازندگی، بازسازی و توسعه کشور سهم مهمی را ایفا می‌کند.

با این حال همواره با گسترش این صنعت چالش هایی نیز پدید خواهد آمد که رفع آنها باعث رونق هرچه بیشتر این صنعت و در نهایت کشور خواهد شد.

برنامه «فرصت‌سازی کسب و کار در مسائل صنعتی» در سه گام جوانه، جهش و جذب برگزار خواهد شد که در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ مهرماه و همزمان با کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران (Imat)، گام اول خود یعنی جوانه را اجرا می کند.

در گام اول به بیان چالش های صنعت فولاد، تعریف دقیق مسائل، صحه گذاریو اعتبارسنجی آن­ها جهت جذب طرح و ایده‌ها به منظور تیم سازی ابتدایی پرداخته می شود ،  سپس با اعمال داوری بر ایده ­های تیم­ های شکل گرفته گزینشی بین آنها صورت خواهد گرفت و در نهایت تیم­ های برتر مشمول حمایت و امتیازات مادی و معنوی خواهند شد که شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اختیار آنها قرار خواهد داد.

موضوعات مربوط به چالش ­های توافق شده با خطوط تولید فولاد مبارکه، ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای ضایعات سنگ آهنی ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه، تولید کلسیم آلومینات Pre Melted برای واحد فولادسازی، تولید ماده Anti Form جهت سرباره پفکی واحد فولادسازی، ایجاد ارزش افزوده برای لجن خطوط نورد سرد، ایجاد ارزش افزوده برای اکسیدآهن موجود در خروجی بازیابی واحد اسیدشویی، بازیابی قلع از ضایعات ورقه ای قلع اندود و لجن خط قلع اندود و بازیابی روی از سرباره حوضچه روی خط گالوانیزه است.

عناوین برگزیده