تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۵۸۶۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خواستار شد:

تاسیس شعبه صندوق ضمانت معدنی در کرمان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پیشنهادی را داریم که صندوق ضمانت معدنی شعبه ای در استان کرمان داشته باشد و با توجه به اینکه سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی را وصول می کنیم، ۵ درصد از حقوق در این صندوق وارد شود تا در حوزه های مختلف استان هزینه شود.
تاسیس شعبه صندوق ضمانت معدنی در کرمان

به گزارش می متالز، "مهدی حسینی نژاد" امروز ۶ مهرماه در جلسه شورای معادن استان کرمان گفت: ۸۰ درصد مساحت استان کرمان ثبت محدوده های معدنی است که حتی شامل اراضی کشاورزی و منازل مسکونی می شود و زمانی که متقاضی نتوانسته کار انجام بدهد، پروانه باطل و به مزایده می رود که دولت باید محدوده را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: طبق ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، تصمیم گیری درباره یک درصد فروش معادن و صنایع معدنی آلاینده به شوراهای معادن استانی تفویض شده و این منابع باید در مان محل صنایع هزینه شود.

حسینی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمد صنایع آلاینده پرداخت شده است، تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد از حقوق دولتی کشور در استان کرمان وصول می شود، از سوی دیگر در برگشت این حقوق به استان چالش داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: سال ها این مساله را دنبال می کنیم و پیشنهادی را داریم که صندوق ضمانت معدنی شعبه ای در استان کرمان داشته باشد و با توجه به اینکه سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی را وصول می کنیم، ۵ درصد از حقوق در این صندوق بیاید و در حوزه های مختلف استان هزینه شود.

عناوین برگزیده