تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۵۸۷۰۷
سرویس خبر : انرژی

هشدار اتحادیه اروپا به تهران درباره اجرای گام چهارم و تهدید خروج از برجام

می متالز - اتحادیه اروپا با ارسال پیامی خصوصی به تهران هشدار داد در صورت تداوم روند کاهش تعهدات ایران ذیل برجام، این اتحادیه چاره‌ای جز خروج از توافق مذکور همزمان با گام چهارم برجامی ایران نخواهد داشت.
هشدار اتحادیه اروپا به تهران درباره اجرای گام چهارم و تهدید خروج از برجام

به گزارش می متالز، اتحادیه اروپا با ارسال پیامی خصوصی به تهران هشدار داد اگر تهران تهدید به دورشدن بیشتر از برجام را اجرایی کند، این اتحادیه چاره‌ای جز خروج از برجام در ماه نوامبر همزمان با گام چهارم برجامی ایران نخواهد داشت.

این تهدید در حالی صورت می‌گیرد که شرکای اروپایی این توافق پس از خروج آمریکا به هیچ یک از وعده‌ها برای بهره‌مند ساختن ایران از مزایای اقتصادی آن عمل نکرده‌اند.

ایران اردیبهشت ماه در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای اعلام کرد: در پاسخ به بازگشت تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های کشور‌های باقی مانده در توافق برای جبران آثار منفی این تحریم‌ها به مرور تعهد را به توافق هسته‌ای کاهش می‌دهد و در نخستین گام، محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را کنار گذاشت و ۱۶ تیرماه نیز ضمن انتقاد از وقاحت سیاسی اروپا گام دوم را برداشت.

همچنین در دو ماه آینده و قبل از پایان گام سوم، راه‌اندازی و گازدهی زنجیره‌های شاهد ۱۶۴ تایی IR۴، راه‌اندازی زنجیره‌های شاهد ۱۶۴ تایی IR۲m و گازدهی به زنجیره میانی سانتریفیوژ IR۵s انجام می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده