به گزارش می متالز، رایزن بازرگانی ایران در عراق با اعلام این خبر گفت: علاوه بر این در این مدت 9 نمایشگاه نیز برگزار شده است و به لحاظ اعزام هیأت تجاری به کشور عراق و برگزاری تعداد نمایشگاه در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته ایم که نشان از افزایش توجه و اقبال شرکتهای ایرانی برای فعالیت در بازار عراق است.
ناصر بهزاد در ادامه افزود: مطابق برنامه های هدف گذاری شده در سال جاری 100 درصد برنامه های مربوط به برگزاری نمایشگاه و اعزام هیاتهای تجاری محقق شده است.
وی بیان کرد: در زمینه اجرای رویدادهای ذکر شده مجموعاً 590 شرکت ایرانی و عراقی در بخشهای مختلف کشاورزی، غذایی، بسته بندی، ساختمانی، پوشاک، فرش، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات و ابزرآلات صنعتی، بازرگانی عمومی و... به صورت دو جانبه مراودات تجاری خود را انجام داده اند.
رایزن بازرگانی ایران در عراق توجه سیاست برونگرایی صادرات متمرکز بر کشورهای همسایه را به عنوان راهبردی اساسی اعلام کرد و اظهار داشت: همزمان با برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و حضور هیأت های تجاری، 44 نشست تخصصی و ملاقات نیز برای تقویت همکاریهای اقتصادی ایران و عراق برگزار شده است.
بهزاد مهم ترین رویداد در 6 ماهه گذشته در بخش ترویجی را ایجاد کمیته مشترک همکاری های بازرگانی ایران و عراق دانست و افزود: ایران در استمرار اجرای الگوی مرکز دائم بازاریابی و نمایشگاهی که در بغداد کلید خورد موفق بوده که این امر باعث افزایش همکاری و بازاریابی مناسب برای تسهیل روابط مستقیم دو کشور شد.
گفتنی است، با ایجاد کمیته مشترک همکاری های بازرگانی ایران و عراق در 6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 5 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی ایران به عراق انجام شده که نشان دهنده افزایش 10 درصدی در ارزش کالاهای صادراتی است.