تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۵۹۸۲۱

ظرفیت شرکت‎های دانش بنیان و دانشگاه‎های بوشهر برای معادن بکارگیری شود

می متالز - استاندار بوشهر گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌ها باید سهم معادن این استان در ایجاد ارزش افزوده ارتقا یابد.
ظرفیت شرکت‎های دانش بنیان و دانشگاه‎های بوشهر برای معادن بکارگیری شود

به گزارش می متالز، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای معادن استان بوشهر افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط سازمان زمین شناسی، استان بوشهر در عرصه مواد معدنی رتبه سوم کشور را دارد که این ظرفیت نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی دانش بنیان است.

وی بیان کرد: در این زمینه وظیفه شورای معادن استان تنها به سلب و یا تایید صلاحیت نیست بلکه باید توسعه صنایع معدنی با استفاده از ظرفیت‌های این بخش را بطور جدی در دستور کار قرار دهد.

گراوند ادامه داد: در این ارتباط تلاش برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان بوشهر بجز در موارد ضروری امری اجتناب ناپذیر است.

وی یادآور شد: در هفته دولت امسال طرح‌های معدنی مهم افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد و با برنامه‌ریزی انجام شده در دهه فجر امسال طرح‌های صنایع فرآوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر اظهارداشت: در برخی از پروژه‌ها همکاری مشترک استانداری بوشهر و سازمان زمین شناسی در این استان می‌تواند به پیشبرد اهداف این حوزه کمک کند.

وی افزود: کار سازمان زمین شناسی تخصصی است که برای تکمیل برخی از مطالعات، استانداری در زمینه مالی می‌تواند به سازمان یاد شده کمک کند.

گراوند یادآور شد: با توجه به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در استان بوشهر سازمان زمین‌شناسی می‌تواند برای حفاظت محیط زیست و جلوگیری از آسیب دریایی زمینه بهره‌برداری از املاح  و پساب طرح شیرین‌سازی آب دریا را با ساز و کار لازم فراهم کند.

وی افزود: براساس تجربه‌های تاریخی دریانوردان در بخش‌هایی از دریا چشمه‌های آب شیرین وجود دارد که با توجه به نیاز مبرم کشور و بویژه استان بوشهر سازمان زمین شناسی با انجام مطالعات موردنیاز می‌تواند به این مهم ورود جدی داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در این استان ۱۱۷ واحد معدنی فعال وجود دارد که در مقایسه با ۶ ماه سال گذشته آمار آن ۱۹.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

سید حسین حسینی محمدی افزود: در ارتباط با اشتغال نیز اکنون یکهزار و ۱۸۲ نفر در این بخش اشتغال دارند که در مقایسه با سال گذشته افزایش بیش از ۳۰ درصدی داشته است.

وی یادآور شد:همچنین در ۶ ماه نخست امسال یک پروانه اکتشاف، سه گواهی اکتشاف و سه پروانه بهره‌برداری معادن در استان بوشهر صادر شده است.

حسینی یادآور شد: در زمینه دولومیت و بیتومین نیز پنج پهنه امیدبخش در شهرستان تنگستان به مساحت ۱۵ کیلومتر مربع در مرحله واگذاری است.

وی افزود: یک معدن بوکسیت نیز به مساحت ۵۰ کیلومترمربع در شهرستان دشتی در مرحله واگذاری از طریق مزایده عمومی است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد