تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۱:۲۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۶۰۰۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفت‌وگو با مدیرعامل فولاد صنعت بناب مطرح شد

لزوم همکاری صنفی فعالان بخش فولاد برای انتقال مشکلات به مسوولان

می متالز - مدیرعامل فولاد صنعت بناب با اشاره به اهمیت صنعت فولاد گفت: در موضوع فولاد یکی از مشکلات بنیادی به فقدان سیاست‌گذاری باز می‌گردد و همین مساله سبب شده است تا ذی‌نفعان در قالب شرکت یا مجتمع، نگاهی بخشی به صنعت فولاد داشته باشند.
لزوم همکاری صنفی فعالان بخش فولاد برای انتقال مشکلات به مسوولان

به گزارش می متالز، سیدابوتراب فاضل در گفت‌وگویی بر لزوم همکاری‌های صنفی تولید‌کنندگان تاکید کرد و افزود: برای رهایی از این وضعیت همکاری‌های صنفی تولید‌کنندگان ضروری است، تا از این طریق بتوانند ضمن تحلیل دقیق شرایط، دغدغه‌ها و موانع را به‌صورت دقیق به نهادهای متولی و تصمیم‌گیر منتقل کرده و از منافع سرمایه‌گذاران و شاغلین این بخش صیانت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این امر زمانی ممکن است که آگاهی نسبت به وضعیت، متقاعد‌سازی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزی مدون وجود داشته باشد و تا زمانی که هرکدام از صاحبان صنعت فولاد به‌صورت بخشی اقداماتش را دنبال کند، نتیجه‌ای جز سیاست‌ها و اقدامات سینوسی متصور نمی شود.

زیرا اعتقاد راسخ دارم که حل مشکلات صنعت فولاد در حین توجه به مقتضیات محلی و خرد نیاز به عمل در چارچوب ملی و پیوند تنگاتنگ فعالان این حوزه دارد.

مدیرعامل فولاد صنعت بناب درخصوص عملکرد این شرکت در سال‌جاری تصریح کرد: تولید خالص در شش ماه اول سال‌جاری ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد که بیشترین میزان تولید در طی ۵ سال گذشته است.

این رقم درحال‌حاضر ۲۵۵ هزار و ۸۸۶ تن برای نیمه اول سال ۹۸ است، درحالی‌که در سال ۹۴ این رقم ۱۲۶ هزار و ۳۱۹ تن بوده است.

بر این اساس میانگین تولید ماهانه مجتمع در ۶ ماهه اول سال ۹۸ نزدیک به ۴۳ هزار تن است که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

فاضل افزود: انجام این دستاوردها در سایه پروژه‌های اصلاحی خطوط ذوب و طرح‌های توسعه اتفاق افتاده و راه را برای تولید مستمر و پایدار در آینده فراهم ساخته است.

وی تاکید کرد: راهبردهای توسعه مجتمع با نگاهی همه‌جانبه به مسائل و مشکلات بین‌المللی، اعم از تحریم‌ها، منازعات، رقابت‌ها و سیاسی بودن بازار از یک طرف و تحلیل نقاط قوت و ضعف عملکردی و سیاست‌گذاری مجتمع از طرف دیگر بر اهدافی از جمله صرفه اقتصادی در تولید یا بهینگی تولید، ارتقای ظرفیت تولید، حضور در بازارهای منطقه‌ای و اعتمادسازی در بازار متمرکز است.

مدیرعامل فولاد صنعت بناب گفت: با وجود همه موانع و مشکلات محصولات مجتمع بناب در بازارهای کشور عراق، CIS و ترکیه قابل رقابت هستند.

همچنین در شش ماه اول سال ۲۱هزار و ۷۴۳ تن مجموع تناژ صادراتی شرکت است که افزایش ۱۱ برابری را به نمایش می‌گذارد.

این درحالی است که در صورت مرتفع شدن موانع و مشکلات قانونی و بوروکراتیک و آغاز بازسازی سوریه، عراق و افغانستان افق‌های توسعه صادرات محصولات فولادی بناب بسیار روشن و امیدوار‌کننده هستند.

عناوین برگزیده