تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۶۰۰۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات:

اشتغال ایجاد شده صنعتی و معدنی در محلات ۶ برابر شد

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت و معدن این شهرستان نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل ۶ برابر شده است.
اشتغال ایجاد شده صنعتی و معدنی در محلات ۶ برابر شد

به گزارش می متالز، رضا ملکی افزود: ۱۱۸ فرصت شغلی نیمه نخست امسال در بخش صنعت محلات فراهم شده درحالی‌که در مدت مشابه سال قبل ۱۷ فرصت شغلی با صدور چهار فقره پروانه بهره برداری در این شهرستان ایجاد شده بود.

وی اظهارداشت: ۲ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال در بخش صنعت این شهرستان در قالب ۶ پروانه بهره‌برداری سرمایه‌گذاری شده که حجم سرمایه‌گذاری امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات ادامه داد: ۲۹ جواز تاسیس صنعتی و معدنی نیمه نخست امسال در این شهرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته و برآورد سرمایه‌گذاری این واحدها بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

ملکی گفت: زمینه فعالیت مجوزهای صادره در محلات اغلب در صنایع زیردستی و فرآوری سنگ است که با آغاز به کار این واحدها ۵۶۳ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۹۷ واحد معدنی و صنعتی در یک شهرک صنعتی، یک ناحیه و ۲ قطب صنعتی محلات مستقر هستندو سه هزار نیروی انسانی در این واحدها اشتغال دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات افزود: ۱۱۵ واحد معدنی در محلات وجود دارد که ۷۵ واحد آن فعال است و زمینه فعالیت ۶۲ واحد در حوزه سنگ تراورتن است.

ملکی بیان کرد: سهم ۵۰ درصدی تولید انواع سنگ خام و تزئینی در بخش صنعت و معدن محلات توانسته رونق اقتصادی مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند

عناوین برگزیده