تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۶۰۵۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف بیش از 400 میلون ریال کالای قاچاق در استان گلستان

می متالز - معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان گفت : طی بازرسیهای انجام شده مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، لوازم التحریر، محصولات دخانی و... (از قبیل آدامسهای خارجی و وارداتی، اسپریهای خوشبو کننده، انواع تنباکو، مدادهای خارجی و...) به ارزش 400 میلیون ریال از یک انبار دراستان گلستان کشف و ظبط شد.
کشف بیش از 400 میلون ریال کالای قاچاق در استان گلستان

به گزارش می متالز، علی اصغر اصغری افزود: کالاهای مکشوفه عمدتاً وارداتی بوده که فاکتور معتبری نیز برای خرید آنها از سوی صاحبان کالا ارائه نشده، همچنین این اقلام بدلیل عدم رعایت استاندارهای بهداشتی و مشخص نبودن منشاً و ماهیت اصلی کالا و عدم داشتن برچسب سلامت و اصالت کالا بر اساس قانون (موضوع شناسه و رهگیری کالا ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) قاچاق محسوب و عرضه آن در بازارهای داخلی غیر مجاز و تخلف میباشد.

این مقام مسوول اضافه کرد، در میان این اقلام تعدادی کالای تولید داخل نیز به چشم میخورد که بدلیل عدم رعایت ضوابط اختصاصی کالاهای بهداشتی مشمول موضوع کالای قاچاق قرار گرفته و توسط بازرسان این سازمان ضبط شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان در ادامه گفت، بازرسان این سازمان با بررسی دقیق ارزش کالاهای مکشوفه تا این لحظه پرونده تخلف قاچاق کالاهای مورد استفاده را به ارزش 000/000/ 132 ریال تشکیل و بمنظور سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال نمودند.

اصغری همچنان با توجه به حساسیت شرایط کنونی کشور و بمنظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی تاًکید نموده و هرگونه عدم اجرای تعهدات و رفتار مغایر با قوانین را تخلف دانسته و بر برخورد جدی و قاطع با متخلفان تاًکید نمود.

وی همچنین افزود، کلیه کالاهای مکشوفه پس از جمع آوری از سطح مراکز عرضه و سیر مراحل قانونی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل گردید.

این مقام مسوول در خاتمه با اشاره به حضور احتمالی برخی دلالان و سودجویان در سطح بازار از تمامی شهروندان گرامی خواست تا ضمن دقت در هنگام خرید محصولات مورد نیاز با مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در این خصوص، مورد را سریعا از طریق سامانه 124 به بازرسان این سازمان اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

عناوین برگزیده