به گزارش می متالز، حتی در یک نشست خبری در سال ۹۳ بالاترین مقام در وزارت راه و شهرسازی از بتنی شدن ۱۰درصدی جادهها در سالهای آینده و جایگزینی کامل سیمان با قیر در جادهسازی تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد. البته استفاده از بتن در جادهسازی در جهان بیش از نیم قرن پیشینه دارد. جایگزین شدن بتن با آسفالت با مزیتهای بسیاری همراه است و دستاندرکاران این حوزه معتقدند که عمر جادههای بتنی ۲برابر جادههای ساخته شده با آسفالت است. البته یکی از مهمترین مزایای جادهسازی با بتن، استفاده بیشتر از سیمان است، از آنجا که تولید سیمان در کشور با مازاد روبهرو است، یکی از راهکارهایی که میتواند به این بازار رونق ببخشد، استفاده از آن در جادهسازی است که البته همواره در عمل شاهد نیستیم که جادهسازی با تمام توان حرکت کند، هرچند در چند سال گذشته به صورت محدود برخی جادهها و بزرگراهها و یک فرودگاه از بتن استفاده شده است، اما باوجود برگزاری این همه همایش برای جایگزینی بتن با آسفالت و تاکید بر آن اتفاق قابلتوجهی در این حوزه روی نداده و جادهسازی در کشور همچنان در انتظار رویههای بتنی است.