تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۶۱۳۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

قطع کامل نیاز کشور به واردات با تولید سیمان «فراساحل»/ محصول دانش‌بنیانی که از خروج 6 میلیون دلاری ارز از کشور جلوگیری می‌کند

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص تولید سیمان چاه نفت کرمان گفت: با تولید این نوع محصول دانش بنیان ایرانی، امکان صرفه‌جویی بالغ بر ۶ میلیون دلار در سال فراهم می شود، لذا تولید و استحصال این محصول جدید از نوع سیمان سبب قطع کامل واردات سیمان حفاری فراساحل از خارج می شود.
قطع کامل نیاز کشور به واردات با تولید سیمان «فراساحل»/ محصول دانش‌بنیانی که از خروج 6 میلیون دلاری ارز از کشور جلوگیری می‌کند

به گزارش می متالز، محمدرضا پورابراهیمی  خبر از تولید «سیمان فراساحل» در کارخانه سیمان کرمان داد و گفت: روز یکشنبه 10 شهریور ماه مراسمی در این واحد تولیدی با حضور مسؤلین کشوری و استانی برگزار شد و از سیمان فراساحل ویژه سکوهای حفاری دریا محصول جدید، استراتژیک و دانش‌بنیان که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود، رونمایی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این مراسم ضمن بازدید از خط تولید، واحد آزمایشگاه و کنترل کیفی سیمان کرمان، از سیمان حفاری فراساحل نیز رونمایی شد.

نماینده مردم کرمان تاکید کرد: سیمان حفاری فراساحل در همه شاخص‌های فنی و تست‌هایی که با حضور کارشناسان شرکت‌های معتبر اروپایی و اماراتی صورت گرفته، نتایج قابل توجه و بسیار بالاتر از حد استاندارد داشته و رکوردهای کیفی این محصول به حدی بالاست که کمتر محصول مشابه خارجی توان رقابت با آن را دارد.

پورابراهیمی افزود: این محصول سیمان کرمان در فاز عملیاتی در چاه‌های فاز ١۴ پارس جنوبی توسط یکی از شرکت‌های معتبر حفاری (چاه پیمای مهران) مورد استفاده قرار گرفته که نتایج مطلوبی را به دست اورده است.

وی ادامه داد: این محصول نتایج صنعت دانش بنیان در این واحد تولیدی است که با تلاش کارشناسان و مدیران سیمان کرمان بطور کامل صنعت نفت و گاز کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می کند.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: با تولید این نوع محصول دانش بنیان ایرانی، امکان صرفه‌جویی بالغ بر ۶ میلیون دلار در سال فراهم می شود، لذا تولید و استحصال این محصول جدید از نوع سیمان سبب قطع کامل واردات سیمان حفاری فراساحل از خارج می شود.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: حمایت شرکت‌های حفاری داخلی از این محصول بسیار مؤثر و حائز اهمیت است، این امر رویشی دوباره در مجموعه‌ پرقدمت سیمان کرمان و حرکت نخبگانی کارگران ایرانی در راستای استقلال اقتصادی کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سخنان مدیرعامل این واحد تولیدی افزود: کسب این افتخار برای سیمان کرمان حاصل خلاقیت، نوآوری و تکیه بر دانش داخلی، نیروی جوان و مستعد این کارخانه است لذا امیدواریم در مدت زمان بسیار کوتاهی سیمان کرمان شاهد بهینه سازی و بروزرسانی خطوط تولید خود شود و نقش مهمی در تولید محصولات خاص، جدید و سودآور ایفا کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن قدردانی از این اقدام دانش‌محور سیمان کرمان، خاطر نشان کرد: باید استفاده از محصولات جدید و دانش بنیان تولید داخلی در بخش‌های مختلف عمرانی الزامی شود، لذا باید کمر همت را در تصویب قانون جدی برای جلوگیری از واردات سیمان خصوصا سیمان حفاری چاه نفت (سفید) بست.

وی ادامه داد: طبق صحبت های مدیران سیمان کرمان؛ تا کنون تأمین سیمان چاه نفت فراساحل از کشورهایی همچون آلمان، نروژ و امارات متحده عربی صورت می‌گرفت که با این اقدام مهم کارخانه سیمان کرمان با توان تولید سالانه ۵٠ هزار تن، ضمن صرفه جویی در خروج ارز، توانمندی تامین همه نیازهای داخلی را دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مجموعه‌های عمرانی داخل کشور در خصوص استفاده از کالاهای دانش بنیان، پیشنهاد کرد: واحدهای تولیدی، در راستای حمایت از تولید داخلی، سیمان مورد نیاز خود را از شرکت‌های داخلی تأمین نمایند تا گامی بلند در راستای مقابله با تحریم ها برداشته شود.

عناوین برگزیده