تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۱۹۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورابراهیمی:

وظیفه ما در مجلس، حمایت و صیانت از قوانین و اجرای دقیق آن است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جشن سالروز تاسیس کانون کارگزاران، گفت: صنعت کارگزاری به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی بعد از اتفاقات دهه ۸۰ است. آمار‌ها حاکی از روند رو به رو به رشد آن است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جشن سالروز تاسیس کانون کارگزاران، گفت: صنعت کارگزاری به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی بعد از اتفاقات دهه ۸۰ است. آمار‌ها حاکی از روند رو به رو به رشد آن است.

وی افزود: امروزه شاهد عوامل محدودکننده، تهدیدکننده و غیرکارشناسی در حوزه بازار سرمایه هستیم. توجه ما بر روی نظارت است، به ویژه چهره‌های دانشگاهی که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند و اکنون فعال بازار سرمایه هستند.

پورابراهیمی گفت: برای صیانت از بازار سرمایه تماما ایستاده‌ایم و از قوانینی که موجب تحول در بازار سرمایه می‌شود مانند؛ قانون سال ۸۴ حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بعضا از روی دلسوزی حرف‌هایی زده می‌شود که موجب اثرات منفی روی بازار سرمایه و سهامداران است. بازار سرمایه به شدت نسبت به اخبار منفی حساس است. باید در حوزه‌های تخصصی جلسات و نشست‌هایی برگزار شود تا حمایت‌های لازم انجام شود.

اظهار نظر‌هایی که در مورد خروج کالا از بورس کالا است، مدنظر ما نیست/قیمت سیمان بعد از عرضه در بورس کالا شفاف شده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مبنای کار ما رفتار حرفه‌ای است، قبل از عرضه این کالا‌ها در بورس کالا رانت‌هایی بود. قیمت سیمان بعد از عرضه در بورس کالا شفافیت شده و فوایدی داشته است.

وی افزود: دولت و حاکمیت باید برای کاهش هزینه‌ها پاسخگو باشد. هزینه قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان هزینه بسیاری به شرکت‌ها وارد کرده است.

پورابراهیمی اظهار کرد: در قانون مشخص کردیم که قیمت این محصولات فرمولی است که به آن اشاره شده است. دولت به این قانون عمل نکرده است و به رئیس جمهوری محترم در این زمینه نامه زدیم که اگر قیمت‌گذاری با این فرمول نباشد اقتصاد قابل پیش‌بینی نخواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده