تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۶۲۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در شصت‌وپنجمین نشست خبری (یک دیدار، یک عرضه) بررسی شد:

بررسی وضعیت «صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت معیار»/ امکان افزایش سودسازی تا بیش از ۲۰ درصد وجود دارد

می متالز - امروز و در شصت‌وپنجمین نشست خبری (یک دیدار، یک عرضه)، وضعیت «صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت معیار» در محل شرکت فرابورس ایران ارزیابی و بررسی شد.
بررسی وضعیت «صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت معیار»/ امکان افزایش سودسازی تا بیش از ۲۰ درصد وجود دارد

به گزارش می متالز، وداد حسینی، مدیر عامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری معیار در این نشست ضمن بررسی وضعیت این صندوق اظهار کرد: شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و طی این مدت در سه حوزه ‏سبدگردانی، مشاوره سرمایه‌گذاری و مشاور پذیرش فعالیت داشته است. ‏

وی افزود: شرکت‌های «آپ»، پرداخت الکترونیک «سامان پرداخت» و «های‌وب» از جمله مهم‌ترین شرکت‌هایی هستند که صندوق معیار ‏مشاور پذیرش آن‌ها بوده است. ‏

ارزش فعلی دارایی‌ها ۲۵۰ میلیون تومان است

حسینی ارزش دارایی تحت تملک صندوق معیار را ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجوز این صندوق هفته قبل از سازمان بورس اخذ شده است. مدیریت اختصاصی سبد و استفاده از تیم دانشگاهی پویا از جمله ویژگیهای این شرکت است؛ علاوه بر این صندوق در حال تهیه نخستین صندوق پروژه اکتشاف معدن و اولین صندوق سینما در حوزه تهیه فیلم و صندوق اختصاصی دارو نیز هستیم.

مدیر عامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری معیار ادامه داد: مجموعه معیار، مشاوره پذیرش سه شرکت آسان پرداخت پرشین با نماد اپ در سال ۹۵، داده گستر عصرنوین (های وب) در سال ۹۶ و سامان پرداخت الکترونیک با نماد سپ در سال ۹۶ از جمله خدمات در حوزه پذیرش بوده است و شش شرکت دیگر نیز در حال پذیرش هستند.

وی در خصوص سود صندوق بادرامد ثابت معیار گفت: بازده این صندوق سرمایه گذاری بیشتر از نرخ سود سیستم‌ بانکی است و انتظار می رود بخشی از نقدینگی ها در وضعیت فعلی بازار سرمایه به سمت این صندوق سرمایه گذاری هدایت شود.

حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تاثیر اجرایی شدن عملیات بازار باز در بازار سرمایه و فعالیت صندوق های سرمایه گذاری توضیح داد: اجرایی شدن عملیات بازار باز باعث می شود صندوق های سرمایه گذاری تحت تاثیر کاهش نرخ اوراق و تورم دایره فعالیت های گسترده تری پیدا کنند. دولت ها برای کنترل کسری بودجه روش های زیادی را عملیاتی می کنند و عملیات بازار باز یکی از این سیاست ها است که بانک مرکزی درصدد پیاده سازی آن و مهار نقدینگی است.

وی اضافه کرد: بر اساس این سیاست بانک مرکزی اقدام به انتشار اوراق می کند و با این سیاست نرخ اوراق را کنترل می کند که منجر به کاهش آن می شود و در ادامه این سیاست افت نرخ بهره و افزایش تولید و بهروری را در پی دارد و همه این تحولات در فعالیت صندوق ها در جذب نقدینگی و ارتقای بازدهی تاثیر گذار است.

حداقل سود، ۱۸ درصد با امکان افزایش تا بیش از ۲۰ درصد

در ادامه این نشست، شهاب الدین ادیب مهر، مدیر سرمایه گذاری صندوق با درامد ثابت معیار، حداقل نرخ سود پیش بینی شده برای این صندوق را ۱۸ درصد عنوان کرد و گفت: احتمال ساختن سود بالای ۲۰ درصد نیز برای این صندوق وجود دارد و اگر احیانا صندوق با سود کمتری رو به رو شد، مدیر صندوق موظف به پرداخت آن است.

وی همچنین به مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده برای این صندوق اشاره کرد و افزود: گرفتن مجوز فعالیت در بورس و آغاز معاملات آن در این بازار و انجام معاملات ثانویه، افزایش سقف واحدها تا ۲۵۰ میلیون واحد در مرحله اول و حفظ نقدشوندگی بازار برای سرمایه گذاران از مهمترین برنامه های حاضر است. 

تلاش برای ایجاد جریان نقدینگی با ثبات و کم ریسک

گفتنی است، در این نشست، سعید جعفری، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق نیز یادآور شد: ارزش دارایی‌های تحت مدیریت سبدگردانی شرکت، بیش ‏از ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که این سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با اهداف و محدودیت‌های سرمایه‌گذار انجام شده است. ‏سعی می‌کنیم جریان نقدی با‏ثبات و کم‌ریسک را به وجود آوریم.

عناوین برگزیده