تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۶۲۰۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

واسطه ها، بر هم زننده بازار

می متالز - ششمین کنفرانس بین المللی زنجیره فولاد، نوآوری و فرصت های پنهان استیل پرایس امروز 21 مهر ماه در هتل استقلال تهران با حضور بزرگان فولاد ایران، معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.
واسطه ها، بر هم زننده بازار

به گزارش می متالز، بهراد منتظری مدیر عامل شرکت فولاد آنلاین در ششمین همایش استیل پرایس گفت: مجموعه فولاد آنلاین فعالیت خود را ده سال پیش آغاز کرد و لیست قیمت های محصولات فولادی را بصورت آنلاین دراختیار مردم قرار داد که این امر موجب کمتر شدن واسطه ها شد. اما مشکل بزرگ تری که وجود داشت حضور واسطه های انبارکن بود.

وی ادامه داد: حدود 70 تا 80% محصولات فولادی نیازی به دپوی طولانی مدت ندارند و اینجاست که این امر سبب اشتباه در فروش محصولات توسط تولید کننده شده و واسطه انبارکن ایجاد می شود. واسطه انبارکن از شرایط غیر استاندارد اقتصادی از جمله نوسانات ارزی سو استفاده می کند و موجب بر هم زدن بازار می شود.

منتظری ادامه داد: هدف واسطه انبارکن رسیدن به پول نقد است که این امرباعث ایجاد مشکل در بورس، فروش تولیدکننده و بازار می شود. در این 8 ماه گذشته 200 هزار میلیارد تومان پول به جیب واسطه انبارکن رفته است.

وی افزود: بخش اعظم رسالت به عهده تولیدکننده می باشد و ما اعتبار خود را از مصرف کننده می گیریم.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده