تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۶۲۲۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تغییرات تولید و فروش «فولاد» از زبان مدیرعامل

می متالز - در سال ۱۳۹۷ در گروه فولادمبارکه (شرکت فولادمبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) ۹ میلیون و ۲۰ هزار تن فولاد خام تولید شده است. این درحالی است که ببه گفته مدیرعامل این مجموعه رنامه شش‌ماهه اول سال‌جاری ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تن فولاد خام بوده و عملکرد واقعی با ۱۰۹ درصد تحقق برنامه، تولید ۴ میلیون و ۷۲۸ هزار تن را نشان می‌دهد.
تغییرات تولید و فروش «فولاد» از زبان مدیرعامل

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل گروه فولادمبارکه در خصوص تغییرات مثبت تولید و فروش این مجموعه گفت: در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۸ تناژ فروش داخلی به ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار تن و تناژ فروش صادراتی به ۷۵۳ هزار تن رسید. این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان فروش داخلی ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار تن و فروش صادراتی ۶۶۴ هزار تن بود. این ارقام نشان می‌دهند در شش‌ماهه اول سال‌جاری، در فروش داخلی و صادراتی رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

به گفته وی درآمد فروش کل (داخلی و صادرات) در شش‌ماهه اول سال گذشته 9.810 هزار میلیارد تومان بود، درحالی‌که این رقم در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۸ به 20.033 هزار میلیارد تومان افزایش ‌یافت. همچنین درآمد فروش صادراتی در شش‌ماهه اول سال‌جاری، به‌‌رغم همه مشکلات در حوزه صادرات و این مهم که فولادمبارکه تامین بازار داخلی را از اولویت‌های اصلی خود می‌داند، به ۳۱۱ میلیون دلار افزایش یافته است.

بهبود شاخص‌های کیفی محصول در فولادمبارکه همزمان با افزایش کمی محصول از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل فولادمبارکه به آن اشاره کرد و گفت: در شش‌ماهه اول سال‌جاری در بسیاری از نواحی، شاخص‌های کیفی محصول از برنامه بیشتر است. به گفته وی برگزاری مجمع عمومی سالانه شرکت و تقسیم سود نقدی 3.9 هزار میلیارد تومانی (این رقم در سال قبل 1.87 هزار میلیارد تومان بود و هم‌اکنون بیش از دوبرابر شد).

پیشنهاد هیات‌مدیره برای افزایش سرمایه از 13 هزار میلیارد تومان به 21 هزار میلیارد تومان کسب رکورد کمترین میزان حادثه در شش‌ماه اول سال و افزایش رضایت کارکنان در یک سال برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های شش‌ماه اول سال ۱۳۹۸ بود.

عظیمیان با بیان اینکه در تلاشیم مشکلات موجود در تامین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز را برطرف کنیم، تصریح کرد: فولادمبارکه به این نتیجه رسیده است که همان‌گونه که در بومی‌سازی قطعات، اقداماتی در سطح ملی انجام داده‌ایم، در بخش تامین مواد اولیه و توسعه معادن نیز باید به‌طور جدی اقدام کنیم تا بزرگ‌ترین فولادساز کشور و خاورمیانه از این بابت با مشکل مواجه نشود. وی با تاکید اینکه توسعه‌های آتی شرکت می‌تواند در مدت ۳ سال، ۷ تا ۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کند، گفت: بهترین راه مقابله با دشمن، افزایش بهره‌وری، تولید حداکثری و رونق تولید است.

عناوین برگزیده