تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۶۲۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توجه به سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه‌محور اولویت بانک صنعت در گلستان

می متالز - مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: اولویت بانک صنعت و معدن در اعطای تسهیلات به طرح‌های اقتصادی و تولیدی توجه به سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه محور در استان است.
توجه به سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه‌محور اولویت بانک صنعت در گلستان

به گزارش می متالز، حسین مهری  در صد و هفتاد و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان با بیان اینکه همچنین اختیارات مدیریت بانک صنعت معدن استان در اعطای تسهیلات به طرح‌های تولیدی را دو برابر افزایش داده‌ایم، اظهار کرد: منابع کشور محدود است و باید تلاش کنیم در سرمایه‌گذاری‌ها ارزش افزاده ایجاد کنیم.

 وی تصریح کرد: از 13 طرح در استان گلستان بازدید کردیم و تلاش می‌کنیم شتاب‌دهی طرح‌های جدید را افزایش دهیم.

هدف ما پرهیز از خام‌فروشی و خروج محصولات فرآوری شده از استان است

استاندار گلستان با بیان اینکه هدف ما پرهیز از خام‌فروشی است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تولیدات استان پس از فرآوری از طریق صنایع مرتبط از استان خارج شوند تا ارزش افزوده آن نصیب گلستان شود.

هادی حق شناس اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور بانک‌محور است باید اهلیت سرمایه‌گذاران به تایید بانک‌ها برسد و تا آنها باید براساس آورده‌های خود در بانک‌ها از تسهیلات برخوردار شوند.

وی افزود: مجموع تسهیلاتی که بانک صنعت و معدن طی سه سال گذشته به صورت مستقیم و یا از طریق کارگروه تسهیل به بنگاه‌های اقتصادی استان پرداخت کرده 517 میلیارد تومان بوده که براساس توافقات صورت گرفته با مدیر عامل این بانک مقرر شد 585 میلیارد تومان تسهیلات پس از بررسی‌های لازم به واحدهای تولیدی استان پرداخت شود.

برای ایجاد سیکل ترکیبی در نیروگاه برق علی‌آبادکتول به سرمایه‌گذاری 400 میلیون یورویی نیاز است

استاندار گلستان در خصوص امکان سرمایه‌گذاری بانک صنعت و معدن در حوزه نیروگاه برق علی‌آبادکتول گفت: در حال حاضر تولید برق استان 850 تا هزار مگاوات است اما مصرف استان در زمان پیک به یک‌هزار و 200 مگاوات می‌رسد که با ایجاد سیکل ترکیبی در نیروگاه برق علی‌آبادکتول بازده کار از 30 به 50 درصد افزایش می‌یابد و برای این کار به سرمایه‌گذاری 400 میلیون یورویی نیاز است و امیدواریم بانک صنعت و معدن بتواند در این پروژه ورود کند.

همچنین در این جلسه که مسائل چند واحد تولیدی که نیازمند سرمایه‌گذاری بودند مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین برگزیده