تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۶۲۵۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار اصفهان:

دولتی محور باشیم درجا می‌زنیم

می متالز - استاندار اصفهان گفت: اگر نگاه صرفاً دولتی داشته باشیم درجا خواهیم زد، نگاه ما باید حمایت از بخش‌ غیردولتی، استقرار نظام پیشنهادات و تهیه برنامه‌های عملیاتی صیانت از حقوق مردم باشد.
دولتی محور باشیم درجا می‌زنیم

به گزارش می متالز، عباس رضایی بعد از ظهر امروز در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان اظهار کرد: جشنواره شهید رجایی فرصت بسیار خوبی برای ارزیابی عملکرد ادارات و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها است.

استاندار اصفهان ادامه داد: تطابق رفتارهای شخصیتی، عملکردی و فکری مدیران با شهیدان رجایی و باهنر می‌تواند معیاری برای عملکرد مدیران باشد و هر دولتی که در این مسیر قدم بردارد هویت انقلابی خودش را ثابت می‌کند.

وی تصریح کرد: صداقت در گفتار، رفتار و عمل، ایثار، ساده‌زیستی و رعایت بیت‌المال از شاخص‌ترین ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است.

رضایی اطلاع‌رسانی و الگوسازی را دو هدف جشنواره شهید رجایی دانست تأکید کرد: نتیجه اطلاع‌رسانی شفافیت عملکرد است اما انتقادپذیری از موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته‌ایم، برخی از دستگاه‌ها ادب خدمت به ارباب رجوع را کمتر دارند و این جشنواره زنگ خطری برای آن‌ها خواهد بود.

استاندار اصفهان بیان کرد: مسؤولان استان اصفهان به دلیل بیشتر بودن شهدای این استان نسبت به مردم مسؤولیت خطیرتری را بر دوش دارند و تکریم دستگاه‌ها ابزاری برای فراهم کردن زمینه خدمت بیشتر به نظام است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در کنار خودارزیابی منجر به توسعه و ارتقای جایگاه سازمانی خواهد بود، اهتمام بر توسعه خدمات الکترونیک می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای شفاف‌سازی و ارائه عملکرد نقش بی‌بدیلی را اجرا کند.

رضایی تأکید کرد: گواهی می‌دهم که دولتمردان به دنبال خدمت‌رسانی هستند اما رویکرد برون‌سپاری در میان مدیران میانی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که لازم است به طور مستمر دنبال شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر نگاه صرفاً دولتی داشته باشیم درجا خواهیم زد، نگاه ما باید حمایت از بخش‌ غیردولتی، استقرار نظام پیشنهادات و تهیه برنامه‌های عملیاتی صیانت از حقوق مردم باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی با استفاده از تبصره‌های قانونی مانند تبصره 19 و جذب اعتبار از طریق سرمایه گذاران خارجی باید به عنوان یکی از معیارهای سنجش عملکرد دستگاه‌ها در سال‌های آینده مورد بررسی قرار گیرد.

تعمیم جشنواره شهید رجایی به همه شهرستان‌های اصفهان

سیروس نیک اقبالی بعد از ظهر امروز در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان اظهار کرد: ارزیابی عملکرد ادارات از تیرماه 1397 با ابلاغ بخشنامه ارزیابی عملکرد توسط اداره اداری استخدامی برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان بیان کرد: ارزیابی عملکرد فرآیند سنجش، اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و شاخص‌های معین در مورد دوره زمانی مشخص با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر عملکرد است که در نهایت به قضاوت ارزشی درباره عملکرد یک سازمان، برنامه‌ها و افراد می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: از دید سازمان اداری و استخدامی بین امتیازات دستگاه‌ها در استان اصفهان با سایر استان‌ها تفاوت وجود دارد و در تعدادی از سازمان ها با وجود امتیاز کمتر در کشور در سطح بالاتری قرار گرفته‌ایم.

نیک اقبالی تصریح کرد: در سال گذشته ارزیابی عملکرد در شهرستان‌ها توسط هفت فرمانداری انجام می‌شد که در سال جاری به 24 فرمانداری افزایش یافت

عناوین برگزیده