تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۶۲۶۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

مشکلات واحدهای صنعتی سمنان موردی بررسی شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: نیاز است مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان برای تحقق شعار سال و تثبیت اشتغال به صورت موردی بررسی شود.
مشکلات واحدهای صنعتی سمنان موردی بررسی شود

به گزارش می متالز، علی اصغر جمعه‌ای روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: بخش تولید و صنعت در استان در شرایط فشار اقتصادی و تحریم نیازمند حمایت‌های جدی است و با رفع مشکلات زیرساختی و حذف آیین‌نامه‌های غیرکاربردی برای توسعه اقتصادی اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قانون‌هایی که در راستای حمایت از صنعت و تولید تدوین شده است مورد توجه قرار گیرد و نباید برخی از آیین‌نامه‌های غیرکارشناسی مانع تحقق شعار سال شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: واحدهای تولیدی استان در بخش‌های صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی نیازمند حمایت است و کاغذبازی‌های اداری مسیر رونق تولید در کشور را با چالش مواجه می کند.

جمعه‌ای گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی، قضایی و قانون‌گذاران برای حمایت از بخش صنعت افزایش یابد و قوانین در بخش‌های مختلف به نفع صنعتگران تعریف شود.

وی اضافه کرد: رفع مشکل اعطای چک به مالکان واحدهای صنعتی دارای مشکلات مالی از اقدام‌های مثبت و تاثیرگذار برای توسعه اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: حفظ اشتغال در بخش صنعت از راهبردهای اساسی و مهم برای توسعه اقتصادی است و با تلاش مضاعف می توان برای رونق تولید اقدام کرد.

در نشست کارگروه تسهیل و رونق تولید این هفته، مشکلات بانکی ، تامین اجتماعی و زیربنایی و مالیاتی چهار واحد تولیدی و خدماتی استان سمنان بررسی شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد