تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۶۲۶۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

صدور مجوز معدن جدید در تفت ممنوع

می متالز - نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که نمایندگی مردم را بر عهده دارم اجازه نمی‌دهم مجوز معدن جدیدی در تفت صادر شود.
صدور مجوز معدن جدید در تفت ممنوع

به گزارش می متالز، کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات دهستان علی آباد شهرستان تفت با بیان اینکه در دوره نمایندگی خود با اعطای مجوز بهره برداری معدن در شهرستان مخالفت کردم، گفت: با همراهی مسوولان استان در چند سال اخیر هیچ مجوز بهره برداری برای معدن جدید صادر نشده است.

او با اشاره به اینکه شیرکوه درصد کمی از مساحت استان را شامل می‌شود، ولی آب شیرین کل استان را تأمین می‌کند، افزود: برای بهره برداری معدن به سراغ مناطق دیگر استان بروند چراکه حیات و زندگی مردم استان وابسته به شیرکوه است.

دهقانی فیروزآبادی با برشمردن آسیب‌های معادن در زمینه بهداشت، راه‌ها و کشاورزی ابراز امیدواری کرد با وصول یک درصد عوارض فروش معادن بتوان این خسارات را جبران کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: بهره برداری از معدن دهستان علی آباد موجب آلودگی آب آشامیدنی می‌شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به تمام روستا‌های تفت در سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود، گفت: می‌توان با ایجاد صنایع پاک اشتغال ایجاد کرد و زندگی را به روستا‌ها بازگرداند.

عناوین برگزیده