تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۶۲۸۳۶
سرویس خبر : زمین شناسی

استخراج یک میلیون و 272 هزارتن ماده معدنی در 6 ماهه امسال در ایلام

می متالز - معاونت امور صنایع و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام از استخراج یک میلیون و 272 هزارتن ماده معدنی در 6 ماه امسال در ایلام خبر داد.
استخراج یک میلیون و 272 هزارتن ماده معدنی در 6 ماهه امسال در ایلام

به گزارش می متالز، نبی سماواتی به تشریح عملکرد نیمه نخست امسال این معاونت پرداخت و گفت: در حوزه اکتشاف معدن 3 فقره پروانه و 4 فقره گواهینامه اکتشاف شامل مواد معدنی انیدریت - بیتومین - شن و ماسه و دولومیت آهکی و یک فقره تمدید پروانه اکتشاف در زمینه بیتومین صادر شده که زمینه اشتغال 12 نفر را فراهم کرده است.

او همچنین افزود: در حوزه بهره برداری معادن و صدور مجوز برداشت 2 فقره پروانه بهره برداری دائمی با ظرفیت اسمی سالیانه 95 هزارتن با اشتغالزایی 20 نفر و سرمایه گذاری بیش از 15 هزار میلیون ریال صادر و همچنین تعداد 11 فقره برداشت مجوز موقت شن وماسه رودخانه ای باظرفیت اسمی سالیانه 494 هزارتن و اشتغالزایی 44 نفر تمدید اعتبار شده است.

معاونت امور صنایع و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام میزان استخراج واقعی انجام گرفته از معادن استان را در این مدت میزان یک میلیون و 272 هزار تن دانست و تصریح کرد: در این مدت یک فقره مزایده معدن سنگ آهک با اشتغالزایی10 نفربه چرخه فعالیت بازگشته است.

سماواتی گفت: برای تسریع در تصمیم گیری جهت توسعه معادن کوچک کارگروه احیا معادن استان تشکیل و در این جلسات، تصمیم گیری در راستای فعال سازی معادن انجام می گیرد.

او در پایان افزود: در مدت یادشده در حوزه صنایع معدنی 4 فقره پروانه بهره برداری شامل (بتن سیال معمولی،قطعات بتنی و شن وماسه) با اشتغالزایی 25 نفر و سرمایه گذاری بیش از 4 هزار و یکصد میلیون ریال صادر شده است.

عناوین برگزیده