تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۰۵۲۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره برداری معادن از مهمترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی است

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هر استانی، بهره برداری از پتانسیل‌های معدنی آن منطقه است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم مولابیگی در کارگروه تعامل ستادی کاهش مشکلات اکتشافی و معدنی صمت و محیط زیست کردستان، گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی مدیریت فعالیت‌های اقتصادی، بخشی نگری و صنفی نگری است که این روز‌ها به یک آفت در بحث مدیریت تبدیل شده است.

او اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با تفاهم و مشارکت همدیگر مشکلات و موانع پیش روی توسعه استان را برداشته، از ظرفیت‌ها استفاده کرده و در کنار آن نیز بخش‌های احیا و مراقبتی را در نظر بگیرند.

مدیرکل دفتر اکتشافات با بیان اینکه یکی از مهترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هر استانی، بهره برداری از پتانسیل‌های معدنی آن منطقه است، افزود: برای شکوفایی و به ثمر رساندن این پتانسیل اقتصادی باید راهکار‌های خوبی ارائه شود.

مولابیگی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با برنامه ریزی مناسب هم پتانسیل معدن احیا شود و هم محیط زیست حفظ شود، ادامه داد: تعامل دستگاه‌های اجرایی یکی از مسائل مهم در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

او یادآور شد: رسیدن به تفاهم در ایجاد رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های این جلسه است و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از این با هم تعامل داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده