تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۹۲۸۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت ایلام:

کل ذخائر شناسایی شده معادن ایلام یک میلیارد تن است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت ایلام گفت: کل ذخائر شناسایی شده معادن ایلام یک میلیارد تن است.

به گزارش می‌متالز، رضا محمدرحیمی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه اکتشاف معدن تعداد ۸ فقره پروانه اکتشاف صادرگردیده که زمینه اشتغال ۶۶ نفر را فراهم نموده است.

محمد رحیمی اظهار داشت: در حوزه بهره برداری معادن تعداد ۷ فقره پروانه بهره برداری دائمی با ظرفیت اسمی سالیانه ۶۸۳ هزارتن با اشتغالزایی ۴۶ نفر و سرمایه گذاری ۶۸۰ میلیارد ریال و همچنین تعداد ۲۱ فقره مجوز برداشت موقت با ظرفیت اسمی سالیانه ۳ هزار تن و اشتغالزایی ۸۷ نفر و سرمایه گذای یک هزار میلیارد ریال صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۳ معدن در سطح استان وجود دارد که در این واحد‌ها ۷۱۲ نفر مشغول به کار هستند ونیز تعداد ۲۷۰ واحد صنایع معدنی در استان وجود دارد که منجر به اشتغالزایی برای تعداد ۱۹۲۰ نفر شده است.

رئیس سازمان صمت استان ایلام در خصوص عملکرد این مجموعه در حوزه معادن گفت: استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی از حیث کانی‌های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است و کل ذخائر شناسایی شده معادن استان، بیش از یک ۱ میلیارد تن می‌باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده