به گزارش می متالز، سید جواد احمدی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت یادشده، ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: در این مدت نان، میوه و سبزیجات و همچنین رستورانهای غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات بخود اختصاص داده اند.
او اضافه کرد: بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی و تقلب تعلق دارد.
سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بطورکلی از مجموع شکایات واصله طی این مدت، 72 هزار و 309 فقره (61 درصد) تلفنی، 28هزار و 534 فقره (24 درصد) حضوری و 17 هزار و 90 فقره (15 درصد) کتبی بوده است.
احمدی ادامه داد: از مجموع شکایات بررسی شده در این بازه زمانی، 38 درصد منجر به تشکیل پرونده تخلف، 42 درصد غیرمتخلف و مابقی بدلیل انجام استعلامات کارشناسی و یا حقوقی از مراجع ذیصلاح در دست بررسی می باشد.
او ضمن اشاره به مصالحه قبل از شکایت افزود: بر اساس تدابیر انجام شده، از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها،2938 مورد از شکایات با ارزش بیش از 171 میلیارد ریال قبل از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نظارتهای مردمی تضمین کننده آرامش و تعادل در وضعیت بازار خواهد بود، خاطر نشان کرد؛ سامانه 124 این سازمان بطور شبانهروزی آماده دریافت هرگونه شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات شما هموطنان محترم بوده و دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت مستقردر سارمان های صنعت، معدن وتجارت سراسر کشور نیز موظفند در اسرع وقت نسبت به بررسی مفاد شکایات واصله و پاسخگویی به شاکیان اقدام لازم را بعمل آورند.