تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۶۳۷۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر صنعت خبر داد:

رویدادی مثبت برای شرکت های بورسی با کاهش 25 دلاری هزینه تولید فولاد

می متالز - معاون وزیر صنعت از رویدادی مثبت برای شرکت های بورسی و کاهش 25 دلاری تولید هر تن فولاد از طریق سامانه جدید و تحقق تولید ۲۸ میلیون تن در سال جاری خبر داد.
رویدادی مثبت برای شرکت های بورسی با کاهش 25 دلاری هزینه تولید فولاد

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در مراسم رونمایی از سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد در سازمان ایمیدرو گفت: این سامانه نقش مهمی در کاهش هزینه های ارزی صنعت فولاد و خودکفایی و رونق تولید و بومی سازی خواهد داشت و شرکت ها باید نسبت به بارگذاری صفر تا ۱۰۰ درصد اطلاعات اقدام کنند.

وی افزود: انتظار می رود این سامانه  هزینه ارزی تولید هرتن فولاد را از ۱۰۰ به ۷۵ دلار کاهش دهد و این مهم باید به درستی آشکار شود. در این میان رشد فولاد ایران بیشتر از دیگر کشورها بوده و طبق آخرین آمار و در مدت هشت ماه سال جاری میلادی در برابر رشد ۳.۵ درصدی کشورهای جهان  ایران قادر به ثبت رشد ۶.۵ درصدی شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: ستاد زنجیره فولاد در حال از سرگیری فعالیت های خود است. انتظار می رود انجمن تولید کنندگان فولاد ایران یکی از مهره های کلیدی این ستاد با احیا شدن آن باشد. فعال شدن سامانه مزبور می تواند سبب همگرایی شود و با استفاده از اطلاعات زیادی که در سازمان توسعه و نوسازی ایمیدرو وجود دارد، بواسطه این سامانه در اختیار همگان قرار گیرد.

غریب پور گفت: با تحقق  تولید ۲۸ میلیون تن فولاد در سال جاری که سه میلیون تن نسبت به سال گذشته بیشتر است، ظرفیت این محصول به ۴۰ میلیون تن خواهد رسید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده