تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۶۳۹۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نشست بانک های مرکزی، سرمایه گذاران را از بازارها دور کرد

می متالز - بازارهای آسیایی آخرین روز معاملاتی هفته را در روند نوسانی به سر بردند در حالی که سرمایه گذاران به دلیل برگزاری نشست مهم بانک های مرکزی در هفته آینده، دست به سرمایه گذاری نمی زنند.
نشست بانک های مرکزی، سرمایه گذاران را از بازارها دور کرد

به گزارش می متالز، نشست هفته آینده بانک های مرکزی یکی از کلیدی ترین نکاتی است که سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای سهام در دنیا باید به آن توجه داشته باشند به همین دلیل سهامداران بازارها، برای کاهش میزان ریسک، خرید سهم از بازارهای جهانی را متوقف کرده اند.

این نگرانی ها نسبت به نتیجه جلسه موجب شد شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با کاهش ۰.۳ درصدی همراه شود و شاخص CSI در بازار چین نیز روند منفی ۰.۱ درصدی را به ثبت رساند.

در این میان، شاخص اصلی بازار هنگ کنگ افت ۰.۴ درصدی داشت و شاخص بورس کره جنوبی نیز با افت ۰.۳ درصدی همراه شد. در سوی دیگر، شاخص نیکی با کاهش ۰.۶ درصدی رو به رو شد.

اما در بازار ارز نیز اوضاع متلاطم بود. پوند بریتانیا با افت ۰.۵ درصدی در مقایسه با دلار رو به رو شد در حالی که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان تقاضای انتخابات زودرس را در تاریخ ۱۲ دسامبر داشته است.

بوریس جانسون دیروز درخواست انتخابات زودرس پارلمان را در تاریخ ۱۲ دسامبر با هدف خروج از بحران برگزیت اعلام کرد که موجب افزایش ریسک های سیاسی برای سرمایه گذاران این کشور شد.

اما در بازارهای آمریکا، انتشار گزارش عملکرد شرکت ها و نتایج متفاوت این گزارش ها بازار این کشور را با روند صعودی همراه کرده است.

گزارش امیدوارکننده سه ماه پایانی شرکت مایکروسافت و پی پال موجب رشد چشمگیر شاخص نزدک شد و این متغیر را با افزایش ۰.۸ درصدی همراه کرد.

شاخص اس اند پی در این میان با رشد ۰.۱ درصدی همراه شد و داوجونز نیز ۰.۱۱ درصد مثبت شد.

عناوین برگزیده
فاکتور سیاست برای اقتصاد
موسی غنی‌نژاد و فرهاد نیلی در میزگرد گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» بررسی کردند؛ دولت جدید چگونه موفق خواهد شد؟

فاکتور سیاست برای اقتصاد