تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۶۳۹۹۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز:

با تجمیع معادن کوچک، مشکل تامین مواد اولیه دیرگدازها حل می‌شود

می متالز - دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز در همایش پنجمین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز با تاکید بر تجمیع معادن کوچک غیراقتصادی مطرح کرد: در صنعت نسوز تولید مازاد داریم و هر اندازه صنایع توسعه پیدا کنند توان پاسخگویی نیاز آنها‌ را داریم.
با تجمیع معادن کوچک، مشکل تامین مواد اولیه دیرگدازها حل می‌شود

به گزارش می متالز، علی حسین‌ زاویه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: صنعت نسوز تنها صنعتی است که توسعه تحقیقات و تامین نیاز صنایع معدنی را در قالب بخش خصوصی محقق کرده است.
او افزود: در صنعت نسوز تولید مازاد داریم و هر اندازه صنایع توسعه پیدا کنند توان پاسخگویی نیاز آنها‌ را داریم. زیرا ما تولید خوبی داریم و مصرف کنندگان به ما اعتماد دارند که این امر جای خوشحالی دارد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز ادامه داد: اما موضوع حائز اهمیت این است که تامین نهاده‌های مورد نیاز ما خارج از توان بخش خصوصی است و در این زمینه از سوی دولت توجه نشده و برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم. با این حال همیشه نیاز برخی صنایع معدنی مانند فولاد و سیمان را تامین کردیم.
او با تاکید بر اینکه ظرفیت‌سازی در صنعت دیرگداز انجام شده و حال باید اکتشافات برای شناسایی ذخیره جدید منیزیت سرعت گیرد، افزود: خوشبختانه برای حل این مشکل، ایمپاسکو و ایمیدرو تصمیم گرفتند و قول کمک به ما دادند تا معادن کوچکی که اقتصادی نیستند تجمیع شوند تا نیاز ما تامین شود.

عناوین برگزیده