به گزارش می متالز، شاپور سامعی اظهار داشت: همزمان با تحریم صنعت خودرو مقرر شد بتوانیم از تسهیلات خاصی در گمرک استفاده کنیم، در نتیجه با فشار مسوولین، اندکی امور گمرکی تسهیل شد اما در حال حاضر از طرف گمرک برای تسویه بروز تحت فشار هستیم و درخواست ما از گمرک این است که این موضوع را تمدید کند.
سامعی تصریح کرد: مدت زمان 1.5 ماه در این فرآیند، یک خلل در چرخه تولید به حساب می آید و موجب افت تولید می شود.
نائب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران گفت: ارزی که به ما تخصیص می یابد یوان چین است که کارمزد و زمان بالایی برای تبدیل ارزها لازم است.
سامعی گفت: ارز اشخاص، شرایط سخت تری دارد. زیرا حدود 100 تا 200 تومان از ارز نیمایی گران تر است و ریسک آن نیز بالا است.