تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۶۴۵۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
صادرات فولاد در مسیر ثبت رکورد جدید:

رحمانی اعلام کرد: صدور 6 میلیون تن فولاد در نیمه نخست امسال/ صادرات فولاد 1.5 میلیون تن افزایش یافت

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طی 6 ماهه نخست امسال، میزان صادرات زنجیره فولاد 1.5 میلیون تن افزایش یافت.
رحمانی اعلام کرد: صدور 6 میلیون تن فولاد در نیمه نخست امسال/ صادرات فولاد 1.5 میلیون تن افزایش یافت

به گزارش می متالز، رضا رحمانی با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز تکمیل زنجیره تولید صنایع مختلف اعم مس، فولاد، آلومینیوم و غیره، با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید، در دستور کار ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی تصریح کرد: در چارچوب همین برنامه طی 6 ماه نخست امسال، بیش از 6 میلیون تن صادرات فولاد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 1.5 میلیون تن افزایش یافت.

 

توسعه معدنی، نیازمند تامین زیرساخت های لازم

رحمانی با اشاره به اقدامات گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن، خاطرنشان کرد: توسعه معادن بعد از اکتشاف، نیازمند تامین زیرساخت های لازم است که انتظار داریم دستگاه های مسوول در این زمینه، همراه تر از گذشته عمل کنند.

وی ادامه داد: یکی از بخش هایی که می تواند جایگزین مناسب برای اقتصاد نفتی باشد، بخش معادن و صنایع معدنی است که امیدوارم به میزان اهمیت این حوزه، سایر دستگاه ها نیز در تامین زیر ساخت های لازم گام های بیشتری بردارند.

 

لزوم همراهی دستگاه ها با بخش تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها به عناوین مختلف، اهمیت تولید و رونق آن را گوشزد فرموده اند، تاکید کرد: انتظار می رود همه بخش ها اعم از بانک ها، دستگاه های خدمات رسان، تامین اجتماعی، مالیات، بورس و غیره، با عنایت ویژه به منویات ایشان، همراهی بیشتر و سازنده تری با بخش تولید و صنعت کشور داشته باشند.

وی افزود: حفظ منافع مردم، رویکرد اصلی وزارت صمت در همه فرآیندهای تصمیم گیری است و در همه موارد، دریافت و اعمال حداکثری نظرات کارشناسی تشکل های بخش خصوصی، یک مبنا و اصل غیرقابل تغییر در این وزارتخانه است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده