به گزارش می متالز، جمشید گلپور با بیان اینکه سامانه قیمت کالا و خدمات، در راستای شفافیت، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی قیمت کالا و خدمات به مردم راهاندازی شده است، گفت: با فعالیت این سامانه، بخشی از خلأهای اطلاعاتی عموم مردم در مورد قیمت کالا و خدمات بهخصوص در حوزه کالاهای ضروری و مهم مرتفع میشود؛ به نحویکه مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در سطح عرضه، میتوانند مراتب را از طریق تلفن همراه با بهرهگیری از اپلیکیشن طراحی شده، بهصورت آنلاین گزارش کنند. مدیر امور سامانههای تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: به این ترتیب، گزارشهای واصله از سوی مردم در حوزه قیمت کالاها و خدمات در اسرع وقت با اولویت رسیدگی و نتایج آن نیز به شاکی مربوطه منعکس میشود. مشاور قائممقام وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ثبت قیمت ۱۰۰ قلم کالا و ۱۰۰ نوع خدمات عمومی بهعنوان اولین مرحله اجرای طرح سامانه قیمت است که عملیاتی شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است؛ اما در مرحله بعدی قرار است تعداد کالا و خدمات بیشتری به لیست اقلام اضافه شود و حتی محدوده قیمتگذاری برخی کالا و خدمات در حد شهرستانهای هر استان مشخص و اعلام شود؛ بهطوری که مردم هر شهر و منطقه قیمت برخی از کالا و خدمات را در محدوده و منطقه محل زندگی خودشان آگاهی داشته باشند که نمونه آن نیز، نان و خدمات آرایشگری، مکانیکی، آپاراتی، اتوشویی و مواردی از این دست است که در آینده نزدیک اضافه خواهد شد. وی گفت: درج قیمت کالا و نصب نرخنامه خدمات یکی از وظایف ذاتی و تکلیفی واحدهای صنفی و غیرصنفی است، عدم توجه به این موضوع بهعنوان یک تخلف پایه که مبنای تخلفات دیگر نظیر گرانفروشی است، مورد تاکید بوده و تمام واحدهای صنفی و غیرصنفی در رعایت آن باید جدیت داشته باشند؛ بهنحویکه اهمیت اجرای این وظیفه به حدی است که به تمام سازمانهای صنعت، معدن و تجارت و ادارات تابعه، اتاقهای اصناف شهرستانهای سراسر کشور و اتحادیههای صنفی اعلام شد که تذکرات لازم را به واحدهای صنفی و غیرصنفی ارائه دهند و در صورت بیتوجهی به این تذکرات، با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.