تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۶۴۸۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

راه اندازی مرحله دوم کارخانه فولاد کاوه اوایل سال ۹۹/ جذب نیرو‌های بومی

می متالز - رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: مرحله دوم کارخانه فولاد کاوه در بندرعباس اوایل سال ۹۹ راه اندازی می شود.
راه اندازی مرحله دوم کارخانه فولاد کاوه اوایل سال ۹۹/ جذب نیرو‌های بومی

به گزارش می متالز، پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: مرحله دوم کارخانه فولاد کاوه در بندرعباس اوایل سال ۹۹ راه اندازی می شود.

او در بازدید از کارخانه فولاد کاوه بندرعباس تکمیل مرحله دوم این  کارخانه را تجلی کار جهادی در کشور برشمرد و گفت: این کارخانه وابسته به بنیاد مستضعفان و مرحله نخست آن با ظرفیت تولید یک میلیون ۲۰۰ هزار تن در حال فعالیت است.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۷۰ درصد تولیدات این کارخانه صادر می‌شود و تنها ۳۰ درصد آن در داخل کشور مصرف می شود.

پرویز فتاح  با اشاره به  اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نیرو در این شرکت افزود: بیشتر نیروها بومی هستند و در مرحله دوم نیز عمده نیرو‌های بومی جذب خواهند شد.

او تولید خوراک این کارخانه در داخل کشور را یکی از مزیت‌ها برشمرد و گفت: میزان مصرف مواد اولیه (گندله) به مقدار کافی در کشور تولید می‌شود و برای مرحله دوم راه اندازی کارخانه مشکلی از بایت تهیه مواد اولیه نداریم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: اینجا اثری از «تحریم، نداریم و نمی‌شود» نمی‌بینیم و کارگران و فرزندان این سرزمین شبانه روز در حال کار و تولید هستند.

پرویز فتاح افزود: این کارخانه نماد اقتصاد مقاومتی است و بیش از یک هزار و ۴۰۰ نیرو به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند که با راه اندازی مرحله دوم به همین تعداد نیروی کار جذب خواهد شد و برای تعدادی هم به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

او گفت: بیش از ده هزار میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه گذاری شده و اگر بتوانیم به تولید ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تن برسیم تقریبا دخل و خرج شرکت برابر می شود و وام‌هایی که برای راه اندازی گرفته شده است باز پرداخت خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: ۱۶ درصد سهام این شرکت به مردم واگذار شده و اگر نیاز به فروش بیشتر سهام به مردم احساس شود قطعا این کار را انجام داده و میزان بیشتری از سهام به مردم واگذار خواهد شد.

فتاح گفت: سرمایه گذاری سنگین بنیاد در هرمزگان ادامه خواهد یافت و تکمیل زنجیره فولاد را ادامه خواهیم داد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مورد صادرات محصولات این شرکت در شرایط تحریمی کشور نیز یادآور شد: صادرات محصولات فولادی از راه درست انجام شده و تحریم‌ها نتوانسته مشکلی در صادرات فولاد ایجاد کند و همین امر باعث شده ارز آوری خوبی هم نصیب کشور شود.

فتاح میزان ارز وارد شده به کشور از بابت صادرات محصولات فولادی این شرکت را بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار برشمرد و گفت: این ارز در کانال‌های تعریف شده دولت به کشور وارد شده است.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یکی از سهامداران اصلی شرکت فولاد کاوه است که ۴۹ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

رییس بنیاد مستضعفان امروز از پست برق و کارخانه تولید شمش و اتاق کنترل این شرکت و آب‌شیرین‌کن سی هزار متر مکعبی  بازدید کرد. 

عناوین برگزیده