تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۶۴۹۵۲

امکان حمل‌ونقل ریلی بارهای عمده تولیدی در کشور فراهم نیست

می متالز - مشاور ارشد سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مدیریت حمل و بار در کشور موضوع مهمی است که در آمایش حمل و نقل بار، عموما بارهای عمده تولیدی در کشور امکان حمل و نقل آن ها توسط ریل فراهم نیست.
امکان حمل‌ونقل ریلی بارهای عمده تولیدی در کشور فراهم نیست

به گزارش می متالز، سیدمهدی نیازی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت ریلی استان مرکزی با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: صنعت ریلی جزو صنایع استراتژیک و مهم تلقی می‌شود، در شرایط تحریم برنامه‌ای ۲ ساله برای ارتقا و جهش صنعت ریلی تنظیم است. وی افزود: هدف‌گذاری انجام شده در صنعت ریلی کاهش ارزبری، تولید و صادرات است که در افق چند ساله بحث جاده ابریشم و تقسیم بار در منطقه و بین ایران، سوریه، عراق و لبنان است که می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی در حوزه توسعه صنعت ریلی کشور و صادرات باشد.

مشاور ارشد سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت  تصریح کرد: مدیریت حمل و بار در کشور موضوع مهمی است که در آمایش حمل و نقل بار، عموما بارهای عمده تولیدی در کشور امکان حمل و نقل آنها توسط ریل فراهم نیست، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از صنعت ریلی در حوزه معدن هستیم، با وزارت راه‌ وشهرسازی برای مدیریت و آمایش حمل بار برنامه‌هایی مدنظر است.
نیازی بیان کرد: گلوگاه اصلی  آن تطبیق مالی ما است که باید طراحی مالی مناسبی در این زمینه انجام شود، یکی دیگر از مسائل این صنعت زنجیره شدن صنایع این صنعت است که باید یک تقسیم‌ کاری بین واحدهای تولیدی و ذی‌نفعان انجام شود.

عناوین برگزیده