تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۶۴۹۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استاندار سیستان و بلوچستان از معدن مس چهل کوره بازدید کرد

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر به بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان از معدن مس چهل کوره واقع در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب زاهدان بازدید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان از معدن مس چهل کوره بازدید کرد

به گزارش می متالز، احمدعلی موهبتی “استاندار” در جریان بازدید از معدن مس چهل کوره زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان رنگین کمانی از معادن گوناگون است که مس چهل کوره یکی از ظرفیت های خوب معدنی استان به شمار می رود.

وی افزود: این معدن در بخش زیرزمینی در دو تراز ارتفاعی ۱۶۰۰و ۱۶۳۵ متر دارای دو تونل افقی و شیب دار حفر شده است که استخراج معدن در بخش زیرزمینی به روش انباره ای ودر شش کارگاه استخراجی انجام می گیرد که به زودی براساس مطالعات و پارامترهای ژئومکانیکی توسط مشاور خارجی به روش Fill cut تغییر خواهد یافت.

استاندار با بیان اینکه از ابتدای سال۹۷ استخراج در بخش روباز این معدن آغاز گردیده است، افزود: براساس آمار ارائه شده استخراج واقعی سال ۹۷ برابر ۱۸۰ هزار و ۷۴۸تن و در شش ماهه اول سال ۹۸ نیز مقدار ۲۳۹ هزار و ۷۲۷ کانسنگ مس اعلام گردیده است.

موهبتی ادامه داد: به استناد آخرین گزارش بازدید صورت گرفته وآمار عملکرد شرکت مس، درحال حاضر کار بهره برداری از کارگاه استخراج زیرزمینی و روباز معدن و نیز کارخانه فرآوری سایت چهل کوره درحال فعالیت است.

عناوین برگزیده